El col·lectiu Dysturb està de moda. La instal·lació de les seves fotos de gran format al carrer, amb un punt trapella perquè les enganxen sense cap permís administratiu, ha cridat l’atenció de l’agència Magnum, que els ha convidat a explicar el projecte en el II Simposium anual de la seva fundació, celebrat a Nova York el cap de setmana. Interessats també en el públic més jove, Dysturb ha creat un projecte educatiu en col·laboració amb diverses escoles franceses.
“Dysturb és una organització sense ànim de lucre, que neix de la frustració de veure com de difícil és que els gran mitjans publiquin la teva feina. Volem fer el fotoperiodisme accessible a un sector ampli de gent. I fer-ho nosaltres mateixos, enganxant grans fotografies, a escala humana, de la nostra feina al carrer. Creiem que l’street art és encara la millor xarxa social possible”, explica Pierce Terdjman, cofundador d’aquest col·lectiu de fotoperiodistes. “A més a més, amb el nostre projecte educatiu volem despertar la curiositat de nens i joves. Que vegin què passa al seu voltant i que els mestres puguin reforçar els continguts sobre temes socials amb les nostres imatges”, continua.
Així les coses, Dysturb ja ha penjat en diversos centres educatius de França algunes de les seves imatges, que han servit de suport per tractar qüestions del currículum escolar. “Defensem una línia editorial lliure, sense influència comercial. No fem malbé els espais públics on hi enganxem les nostres imatges, perquè ho fem amb una base d’aigua adhesiva. Iintentem respectar la sensibilitat del públic més joves, per això les nostres fotos són apropiades per a totes les edats”, resum Terjman. Com amb les fotos al carrer, l’objectiu de Dysturb és expandir el projecte educatiu arreu.