La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat valenciana obre la convocatòria d’oposicions amb 1.150 places docents, 460 de les quals seran de promoció interna. Es tracta de l’oferta d’ocupació més àmplia que el govern valencià ha generat des de l’any 2010. Aquesta convocatòria suposa una taxa de reposició del 100% de les plantilles.
Educació ha detallat la distribució de les places vacants per cada especialitat i quina és la situació dels diversos col·lectius que formen part dels cossos docents, com els funcionaris amb plaça definitiva, els funcionaris en pràctiques, els funcionaris amb càrrecs directius o els funcionaris en expectativa. A més hi haurà 460 places més de promoció interna.
La Generalitat del País Palència ha establert també un conjunt de procediments per escurçar la substitució de les baixes del professorat, especialment aquelles que costen de cobrir. Fins ara els docents interins de les diferents borses tenien l’opció de no prendre possessió de la plaça que els havia sigut adjudicada a través de la desactivació temporal de la borsa. Això generava dificultats per cobrir determinades places perquè molt poques persones les sol·licitaven, ja sigui per la seva situació geogràfica o per comptar amb jornades parcials.
Amb el nou acord, la desactivació de les borses de treball és voluntària, però només es podrà fer -excepte per raons justificades- abans que es produeixi l’adjudicació de la plaça i no després. Per les places de difícil cobertura, s’ha acordat un procediment especial: les places s’anunciaran a la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport del Govern valencià i podran sol·licitar-la totes les persones interessades en ocupar-la i que compleixin els requisits establerts en la convocatòria.
Demostració de ganes per innovar a l’aula
La direcció general de Política Educativa de la Generalitat valenciana va organitzar aquest dissabte la primera jornada educativa d’innovació i educació en línia per reconstruir l’ensenyament valencià: Edusiona’t.
Més de 2.000 persones, entre docents i representants de la comunitat educativa, hi van participar i debatre sobre els canvis metodològics que hauria d’afrontar l’educació per respondre a les necessitats dels alumnes. El conseller d’Educació, Vicent Marzà, va destacar que “les grans transformacions en Educació es fan de manera col·lectiva, per això estem avui aquí”. A més, va afegir que la comunitat educativa ha de fer servir “el seu dit índex per assenyalar allò que creuen que s’està fent malament i utilitzar els altres nou dits per treballar per la educació”.
Hi van fer cap altres personalitats com la presidenta de l’Associació Pedagògica Franceso Tonucci, Mar Romera, que va defensar per què l’educador ha de ser un guia i va criticar la sobreprotecció dels alumnes, perquè impedeix el seu creixement personal. Per acabar l’acte va intervenir el director general de Política Educativa, Jaume Fullana, que va destacar que la jornada Edusiona’t no és una proposta aïllada sinó que “forma part del compromís de la conselleria d’acostar-se a la comunitat educativa”.