Els graduats en la modalitat de la Formació Professional Dual va augmentant poc a poc cada any. El 71.53% dels joves que van acabar els seus estudis el 2016 van aconseguir feina, xifra que se situa dos punts per sobre de la promoció anterior, tal com mostra l’estudi d’Inserció Laboral dels Ensenyaments Professionals, un treball que analitza la situació dels graduats del 2016 en FP, enquestats entre sis i nou mesos després d’haver acabat els seus estudis, elaborat conjuntament pel Departament d’Ensenyament i el Consell General de Cambres de Catalunya.
Aquesta dada contrasta amb la xifra de l’atur juvenil a Catalunya, que se xifra en el 32%. És a dir, un 10% del total dels alumnes. Les empreses on els alumnes han realitzat les pràctiques és la principal via d’inserció, seguida de la xarxa personal i, per últim es troben les insercions que s’han realitzat a través del centre. Tot i aquestes dades, ressalta el fet que només 10.000 alumnes estiguin cursant aquesta modalitat de formació professional.
Més persones graduades que troben feina respecte les que segueixen amb els estudis
Segons l’estudi, per primera vegada en 8 anys, són més les persones graduades en ensenyaments professionals que troben feina respecte les que continuen formant-se- Així, als nou mesos d’haver-se graduat, el 54.46% estan inserits laboralment (treballen o treballen i estudien), mentre que el 51.19% opta per la continuïtat formativa (estudien o estudien i treballen).
Així, els graduats superiors desocupats sumen el 10.62% i els graduats mitjans un 9.03%, contrastant amb l’atur juvenil a Catalunya, que xifra un 32%. Respecte a les condicions laborals dels graduats, millora la xifra referent als contractes indefinits però suma només el 32.7% en grau superior i un 25.92 en grau mig. De la mateixa manera, el 31.12% encara cobra menys de 900 euros.
Aquest estudi ha estat basat en una enquesta resposta per 28.705 persones graduades el 2016 corresponents als següents ensenyaments: formació professional inicial, esports, arts plàstiques i disseny, ensenyaments artístics superiors, i programes de formació i inserció (PFI).