Dos projectes presentats per l’Institut Escola del Treball de Barcelona i l’Institut Escola Municipal del Treball de Granollers han estat seleccionats en la Convocatòria d’Orientació Dualiza per la seva originalitat a l’hora de plantejar noves maneres de fomentar l’orientació i visibilitzar l’FP entre les opcions formatives d’aquells joves que es troben en procés de decisió del seu itinerari futur.
Les seves idees formen part de les 24 idees que han estat triades arreu de tot el país entre el total de 136 presentades, una xifra que supera en un 50% el nombre de propostes registrades en l’edició anterior, la qual cosa reflecteix l’interès dels centres per participar en aquesta convocatòria i per comptar amb eines que els ajudin a promoure l’orientació.
Cal destacar la incorporació de noves tecnologies als projectes actuals, com el maneig de la intel·ligència artificial o el desenvolupament de recursos lúdics com els escape rooms. A banda, els centres d’FP han aprofitat per a establir sinergies amb aules de primària i secundària mitjançant la col·laboració amb l’ús dels seus laboratoris i tallers, acostant a molts alumnes, per primera vegada, al món de l’FP.
L’ús de les xarxes socials per a la difusió d’idees torna a ser protagonista i desapareixen els webinars o reunions virtuals, alternatives que van obtenir força durant la pandèmia.
La directora de CaixaBank Dualiza, Paula San Luis, ha volgut ressaltar “la importància d’aquest tipus de convocatòries per a orientar cap a la Formació Professional a través de projectes que incorporin les noves tecnologies, així com un nou llenguatge. Gràcies a això i al treball d’orientació que va guanyant pes en tots els centres educatius, aconseguirem fer més visible l’FP a tot aquest alumnat que es troba en procés de decisió del seu futur acadèmic i encara desconeix totes les possibilitats que poden oferir-li alguns dels més de 150 cicles formatius que componen l’oferta actual”.
Per la seva banda, el president de FPEmpresa, Luis García, ha expressat que “amb aquesta iniciativa volem contribuir a la millora d’un dels elements claus del sistema d’FP: l’orientació. Així mateix, hem de crear noves maneres d’orientar i ajudar en la presa de decisions de les famílies i dels futurs estudiants d’FP”.
Pel que fa a famílies professionals, Administració i Gestió, Electricitat i Electrònica, i Informàtica i Comunicacions han estat les que més projectes han registrat, seguides de Fabricació Mecànica i Transport i Manteniment de Vehicles.
Un any més, els centres que més projectes han presentat a la convocatòria són de titularitat pública (3 de cada 4), enfront de la resta, els quals són concertats i privats.
CaixaBank Dualiza
CaixaBank Dualiza és el compromís de la Fundació per la Formació Dual CaixaBank amb la promoció i la difusió de la Formació Professional, així com amb el paper fonamental que aquesta modalitat formativa ha de jugar en el futur de la societat.
Només a través de més formació es pot aconseguir una societat més cohesionada en la qual es redueixin les desigualtats.
Per fer-ho, CaixaBank Dualiza dona suport a les demandes dels docents i dels centres educatius i treballa amb empreses per a la capacitació dels futurs professionals i la millora de la seva ocupabilitat.
Des del seu inici, tota la seva activitat ha beneficiat a gairebé 28.000 estudiants, 2.700 empreses i 1.600 centres educatius.
3 comentaris
Aquest problema és més generalitzat del que sembla. La baixada de natalitat s’hauria de convertir en una millora de les ratios escolars i una oportunitat de millorar les primeres etapes de l’educació, autèntica font de l’èxit escolar posterior.
A l’Institut Escola Les Vinyes de Castellbisbal, la comunitat educativa també ha lluitat per defensar la continuïtat del P3 i ho han aconseguit. Afortunadament, el municipi ha fet seva aquesta reivindicació i, com a Santa Perpètua de Mogoda, treballem tots units per la qualitat educativa i el dret a l’educació de qualitat.
Felicitats, Escola Els Aigüerols!
Ho heu explicat perfectament! Ens donen un any mes per continuar lluitant, i ho farem. Els Aigüerols és una escola necessària i les famílies patim les mentides de les administracions. L’edifici aquest any ja tindrà tots els espais i aules plenes, un treball complicat per mestres i direcció que aconsegueixen que els nostres fills no trobin a faltar totes les mancances que tenen. A Santa Perpétua comencem a patir una manca de places d’Iinstituts, amb la construcció d’un edifici ESCOLA-INSTITUT tindriem dos problemes solucionats. No els agrada aquesta solució a les administracions i sincerament pensem que és la millor educativament i economicament també.
Com a mare d’un nen de p5 de l’escola Els Aigürols estic orgullosa de tota la lluita feta i de la gran família que som.
Vull donar les gracies a la comissió “Volem l’edifici ja” per tota la feina feta i a tots aquells que d’una manera o una altre ens donen el seu suport.
GRÀCIES
Ho heu explicat perfectament! Ens donen un any mes per continuar lluitant, i ho farem. Els Aigüerols és una escola necessària i les famílies patim les mentides de les administracions. L’edifici aquest any ja tindrà tots els espais i aules plenes, un treball complicat per mestres i direcció que aconsegueixen que els nostres fills no trobin a faltar totes les mancances que tenen. A Santa Perpétua comencem a patir una manca de places d’Iinstituts, amb la construcció d’un edifici ESCOLA-INSTITUT tindriem dos problemes solucionats. No els agrada aquesta solució a les administracions i sincerament pensem que és la millor educativament i economicament també.
Com a mare d’un nen de p5 de l’escola Els Aigürols estic orgullosa de tota la lluita feta i de la gran família que som.
Vull donar les gracies a la comissió “Volem l’edifici ja” per tota la feina feta i a tots aquells que d’una manera o una altre ens donen el seu suport.
GRÀCIES