Havia de començar el 14 d’agost, però els greus disturbis durant més d’una setmana han posposat fins aquesta setmana l’inici del curs escolar a Ferguson (Missouri, Estats Units). Després de quatre nits ja sense aldarulls al carrer, provocats per la mort a trets d’un jove afroamericà desarmat a mans de la policia, la calma s’apodera de la ciutat i, amb l’inici de les classes, els mestres es plantegen com hauran d’abordar unes protestes que de ben segur han marcat l’estiu dels infants i joves de Ferguson.
En un extens reportatge, The New York Times entrevista diversos docents de la localitat i dels voltants, que majoritàriament consideren que les protestes seran una oportunitat per treballar amb els alumnes qüestions com el racisme, la pobresa o la militarització de la policia. “Sabem que molts nois vindran a l’escola amb samarretes que diguin ‘Mans enlaire”, explica Tom Lawson, de l’institut McCluer, “No és un tema que s’hagi d’obviar, sinó que s’ha de discutir”.
El passat dimarts, 2.000 funcionaris del municipi -inclosos mestres, administratius, personal de seguretat i conductors d’autobusos- van rebre una sessió formativa sobre com identificar signes d’estrès en els infants. Per contra, segons el mateix diari, un districte escolar d’Illinois -estat veí de Missouri- ha estat denunciat per haver enviat una directriu als docents instant-los a “canviar de tema” si el tema dels enfrontaments a Ferguson surt a debat a classe.