Les dificultats financeres dels estudiants tenen una influència directa sobre les condicions d’estudi i els resultats dels estudiants, conclou un informe de Ministeri d’Ensenyament Superior francès que recull Le Figaro. El ministeri ha fet un seguiment de 12.000 estudiants que van acabar el batxillerat el 2008 per avaluar la influència de les dificultats financeres en el seu desenvolupament.
L’estudi conclou que, tot i que quatre de cada deu estudiants rep una beca o ajut a l’estudi, gairebé una quarta part dels titulats declaren haver experimentat dificultats econòmiques durant el primer any després del batxillerat.
La situació financera dels estudiants també condiciona molt la direcció dels seus estudis i les seves aspiracions. La tria dels estudis per part dels estudiants amb dificultats sol ser molt menys ambiciosa que la d’aquells que no. A més, un terç dels estudiants en situació de fragilitat econòmica tenen notes més baixes.
Els estudiants amb dificultats no becats tenen més dificultats per progressar en els seus estudis i un 17% dels estudiants amb dificultats financeres, davant un 6% del total.