“L’edat és només un número. I les matemàtiques mai no han sigut el meu fort”. Aquestes paraules, signades per Helen Mirren en una campanya publicitària de l’Oréal, la gran multinacional de productes de bellesa, han generat controvèrsia a Anglaterra. La intenció de l’afirmació, en boca d’aquesta actriu de 69 anys, és trencar amb la dictadura de la joventut en matèria de bellesa. Però segons l’entitat National Numeracy, l’anunci contribueix també a menysprear el coneixement de matemàtiques.
Així ho van fer saber des de National Numeracy a l’Oréal a través del seu compte de Twitter. “És decebedor veure com Helen Mirren presumeix de les seves baixes capacitats matemàtiques a la campanya de l’Oréal”, van piular. Tot seguit la multinacional els va respondre: “Gràcies per fer-nos-ho arribar, no estava pensat perquè s’interpretés d’aquesta manera. L’estem canviant i aviat podrà veure els nous anuncis”.
@Nat_Numeracy Thanks for raising this, we hadn’t meant it to be interpreted this way. We’re changing it right away & you’ll see new ads soon
— L’Oréal Paris UK (@LOrealParisUK) February 26, 2015
En declaracions a la BBC, el director executiu de National Numeracy agraïa la rectificació de l’empresa, i alertava que l’anunci no només era problemàtic pel menysteniment de les matemàtiques, sinó perquè a més sortia de la boca d’una dona. “Sabem que les dones i les noies tenen un baix nivell de confiança –i elevats nivells d’ansietat– pel que fa a les matemàtiques–. Per això és molt important que anuncis dirigits a elles no perpetuïn el mite que les dones no serveixen per les matemàtiques”, afirmava Mike Ellicock.
La frase acompanyava el cartell publicitari de la campanya de l’Oréal.
A great idea for an ad campaign, executed very badly. Fire your ad agency @LOrealParisUK @Loreal pic.twitter.com/pX3VUBhWLG
— Belinda Parmar (@belindaparmar) February 15, 2015
Aquí es pot veure l’anunci que es passa per televisió:
http://youtu.be/3Y08V7q9JRA