Al Regne Unit hi falten mestres. Un estudi estadístic publicat per Universities and Colleges Admissions Services (Ucas), i recollit per The Observer, evidencia que l’actual cos docent britànic es queda curt. Dels 1.279 nous professors de Tecnologia que necessita el sistema el curs vinent, només n’hi ha disponibles 550. Per a les 778 places per a Geografia només hi ha 580 mestres.
La manca de xifres ha evidenciat una crisi a les aules britàniques. En el seu reportatge, The Observer recull experiències de directors d’escola que, en veure cap aspirant responia a la seva demanda de docents, han hagut d’ajuntar dues classes o col·locar docents a càrrec de matèries per a les quals no estan qualificats. Mentrestant, està previst que la població escolar augmenti en 500.000 alumnes en els propers cinc anys.
Com s’ha arribat fins aquí? 50.000 mestres van abandonar el sector públic l’any 2014 al Regne Unit. La major càrrega de treball, un progrés econòmic que deixava al marge el sector educatiu o les desqualificacions de la professió per part del Govern en són algunes de les causes, segons la publicació. També el fet que fins ara els professors en pràctiques –el trainee teacher és una figura consolidada a UK– quedaven exempts de pagar matrícula, mentre que ara han de costejar posgraus de fins a 9.000 lliures.