Davant el pròxim tràmit parlamentari de la LOMLOE el dijous 15 d’octubre, el sorgiment d’aquesta campanya vol ser un recordatori públic que, malgrat la necessitat d’inversió i l’enorme esforç que requerirà per part de tots els sectors implicats, la nova llei no pot desaprofitar l’oportunitat d’iniciar un procés irrevocable que garanteixi la presència, participació i aprenentatge de tot l’alumnat sense segregació de cap mena».
Així acaba el comunicat de premsa enviat aquest matí des de la campanya ‘Quererla es crearla’, organitzada per un grup anònim que intenta influir en la conscienciació que la inclusió de persones amb discapacitat en el sistema educatiu és un imperatiu amb el qual la societat ha de comprometre’s.
Per a exemplificar-ho, han realitzat un vídeo en el qual el grup repassa algunes de les injustícies i lluites per la consecució de diferents drets de col·lectius al llarg de la història. Des dels generats per a acabar amb l’esclavitud i la segregació racial, els relatius a la igualtat entre homes i dones, els drets laborals de la classe treballadora o els referits a la infància.
En el cas de les persones amb discapacitat i la lluita contra la segregació educativa i social, el col·lectiu assegura que «no sorgeix d’un idealisme infundat, sinó que s’assenteixi en el dret internacional, i particularment en l’article 24 de la Convenció dels Drets de Persones amb Discapacitat».
Un text que va ser subscrit per Espanya en 2008 i la primera dècada del qual com a part de l’ordenament jurídic es va celebrar amb la «condemna» per l’incompliment sistemàtic del mandat a l’educació inclusiva. Alguna cosa que, fa poques setmanes, va tornar a ocórrer amb el cas concret de Rubén, un jove que després de 10 anys de litigi amb les administracions ha vist reconeguts els seus drets.
Més enllà del vídeo, s’ha posat en marxa una web en la qual el col·lectiu recull informació i documentació útils per a, segons fonts de l’organització, «ser una eina útil per a aquelles persones o col·lectius que estiguin en llocs en els quals es pugui disputar el dret a l’educació inclusiva».
En les seves seccions pot trobar-se bibliografia en relació amb la inclusió de persones amb discapacitat en els entorns educatius, així com referències a la legislació, nacional i internacional, vinculada a aquest assumpte.
En la creació del col·lectiu i la campanya han participat «famílies, professionals de l’educació i de la recerca educativa de tota Espanya» que han preferit mantenir-se en l’anonimat per a «evitar els perjudicis o conflictes més relacionats amb organismes que amb idees».