L’impacte de les tecnologies emergents en l’educació i com les escoles s’adaptaran a aquests canvis, així com el paper de les dones a les carreres de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques –conegudes com a STEM, per les seves sigles en anglès-, seran eixos de debat de la desena edició del congrés ITworldEdu. L’esdeveniment, que espera reunir prop de 900 professionals de l’àmbit educatiu a l’Auditori de Sant Cugat els dies 16 i 17 d’abril, abordarà la transformació del sector de l’ensenyament a Catalunya i la gestió del canvi que ha suposat la digitalització de les aules.
El congrés, organitzat per Edutech Cluster, i que compta amb la col·laboració del centre tecnològic Eurecat, té com a propòsit “compartir les novetats i tendències de la tecnologia educativa, mostrar les experiències de les escoles més innovadores i els ecosistemes i metodologies basades en les TIC que afavoreixen un millor procés d’ensenyament i aprenentatge”, segons remarca Patrícia Remiro, Cluster Manager d’Edutech.
L’ITworldEdu, continua Remiro, “s’adreça a responsables i directius de centres i agrupacions educatives, professors que innovin en aplicacions tecnopedagògiques a l’aula, a empreses, start-ups, joves emprenedors amb solucions tecnològiques en l’àmbit educatiu i a qualsevol professional o administració amb interès en la innovació educativa”.
Espais de debat
El congrés es dividirà en sessions plenàries, sessions temàtiques i tallers que posaran en comú les millors pràctiques en l’ús de tecnologia educativa a l’aula. La sessió inaugural serà a càrrec d’Eduard Calvo, professor de Producció, Tecnologia i Operacions de l’escola de negocis IESE, que parlarà sobre els reptes que tenen els centres educatius a l’hora d’assolir l’excel·lència i poder adaptar-se als canvis que demana la societat i que han patit altres sectors.
Durant la segona jornada, el professor David Calle, finalista als premis internacionals Best Teacher Prize, explicarà la seva experiència com a professor de matemàtiques de YouTube. El mateix dia, Conor Flynn, COO d’Adaptemy, pararà sobre com l’aprenentatge adaptatiu està transformant l’educació i el paper dels docents. Finalment, l’escriptora Linda Liukas s’encarregarà de la ponència de clausura, on presentarà el seu mètode d’aprenentatge per ensenyar programació informàtica a nens i nenes de Primària, especialment.
El Departament d’Ensenyament de la Generalitat, que dona suport al congrés, reconeix l’ITworldEdu com una activitat de formació permanent adreçada al professorat no universitari, fet que converteix aquest esdeveniment en un dels principals punts de trobada de l’àmbit educatiu a Catalunya. Les inscripcions a l’ITworld es poden realitzar al web de l’esdeveniment.