Deia Jorge Wagensberg, físic i divulgador, que el màxim goig és compartir coneixement. Des de la cooperativa Eduxarxa no només hi estan d’acord, sinó que creuen que és l’única manera d’afrontar els reptes que ens planteja el context de crisi actual. Per això inicien les celebracions del desè aniversari obrint les portes d’un nou espai de formació: l’Aula Eduxarxa.nnDurant aquest temps i gràcies a la confiança d’entitats, empreses i organitzacions de l’àmbit científic, cultural, de la justícia global i de l’economia social, l’equip de la cooperativa ha desenvolupat i acompanyat centenars de projectes educatius. Això els ha permès sumar experiències i aprenentatges, i crear eines innovadores que ara volen compartir amb altres professionals i entitats del sector, a través d’un primer cicle de formacions titulat: Com dissenyar projectes educatius transformadors?.nnÉs el primer cicle de formacions d’Aula Eduxarxa i consta de 4 mòduls que es poden cursar de forma consecutiva o independent. El primer mòdul, Disseny d’activitats educatives innovadores, té com a objectiu aprendre a dissenyar activitats pedagògiques transformadores, compta amb la participació de persones expertes en els camps de l’educació, la sociologia, la neurociència i les didàctiques específiques, i proposa analitzar projectes educatius inspiradors de la mà de les entitats que els han impulsat.nnEl segon mòdul, Producció de materials educatius des d’una perspectiva ecosocial ens ofereix les claus del procés de conceptualització, redacció i producció de continguts i materials educatius, tant en format analògic com multimèdia. També compta amb la visita de persones expertes en diferents fases i àmbits d’aquest procés, i ens convida a analitzar amb deteniment com podem crear materials amb criteris d’accessibilitat, inclusivitat i sostenibilitat.nnnn nnEl tercer mòdul, Comunicació digital i inclusiva d’activitats educatives, està dedicat a la comunicació i difusió d’activitats educatives en el context de digitalització actual. A través de l’anàlisi de casos d’èxit i bones pràctiques i amb ajuda d’especialistes en la matèria, l’alumnat aprendrà a dissenyar una estratègia de comunicació adaptada al seu públic objectiu i a incorporar-hi una mirada feminista i inclusiva.nnEl darrer mòdul, Avaluar per aprendre. Eines i estratègies per promoure aprenentatges, facilita instruments, estratègies i referències per avaluar els aprenentatges de forma competencial i globalitzadora, i alhora té el propòsit d’oferir criteris i pautes per valorar l’impacte dels projectes socioeducatius i dels programes pedagògics, des d’una perspectiva comunitària i transformadora.nnTotes les formacions s’impartiran presencialment a Coòpolis, l’Ateneu Cooperatiu de Barcelona, durant el primer trimestre de 2022, i ofereixen descomptes i promocions als subscriptors i subscriptores del Diari de l’Educació, i a membres d’entitats socials i agrupacions professionals.nnL’equip de la cooperativa afirma que “té moltes ganes de compartir el seu coneixement i mètode amb totes aquelles persones i entitats que també estan convençudes que només a través d’una educació transformadora ens podrem transformar com a societat”.nnSi ets subscriptor/a del Diari de l’Educació tens un 15% de descompte en tots els cursos de l’Aula Eduxarxa. nnMés informació: https://eduxarxa.coop/aula-eduxarxa/