El quadern del professorat ha tingut un paper fonamental en l’adaptació d’aquests centres als canvis proposats per la llei en el primer curs d’implantació. Aquesta eina ha proporcionat als docents una base comuna per dur a terme avaluacions coherents i personalitzades, en línia amb els nous criteris i competències establerts per la LOMLOE. Així, els centres han aconseguit un enfocament unificat en l’avaluació competencial dels estudiants. Les seves possibilitats de col·laboració i treball en equip han estat elements fonamentals en aquest procés, permetent als centres superar els reptes de la LOMLOE.
Padre Manyanet Alcobendas (Madrid)
Pertanyent a la Congregació dels Fills de la Sagrada Família, aquest centre persegueix el desenvolupament integral de cada alumne i aplica enfocaments pedagògics centrats en l’aprenentatge de l’estudiant. Han utilitzat el Quadern del Professorat per donar sentit a les noves metodologies i revisar les seves programacions. El seu enfocament, centrat en l’avaluació de l’aprenentatge en lloc d’una avaluació basada en instruments, busca que cada alumne desenvolupi al màxim les seves capacitats i competències personals, segons el seu ritme d’aprenentatge.
Veure experiència: “El camí cap a una nova avaluació”
Col·legi San José (Marbella i Estepona. Màlaga)
Aquest col·legi té gairebé dos segles d’història. S’orienta cap a l’excel·lència acadèmica, el treball en equip i el pensament crític, promovent el respecte per la diversitat i la singularitat de cada estudiant. Mitjançant el treball en equip i l’ús del Quadern del Professorat ha aconseguit una avaluació unificada i coherent. Treballant conjuntament, han implementat nous instruments d’avaluació, aprofitant l’eina com una guia per comprendre i construir els nous enfocaments competencials proposats per la LOMLOE.
Veure experiència “L’avaluació, una feina en equip!”
Col·legi Mare de Déu del Carme
Aquest centre pertany a les Escoles Carmelites. Promou l’educació integral dels membres de la comunitat educativa, fomentant el contacte amb l’entorn natural i social, i l’ajuda als més necessitats. Ha trobat en el Quadern del Professorat una eina clau per apropar i fer més comprensible el marc avaluatiu de la nova llei LOMLOE. Treballant en equip, el centre ha buscat entendre com funcionava l’avaluació a partir de criteris i competències i integrar-la en el procés de programació amb unes directrius clares i unificades en l’ús del Quadern per avaluar l’aprenentatge dels estudiants.
Veure experiència: “Desentranyant la LOMLOE: Un viatge des de la confusió fins a la comprensió”