El nou número de la Revista ED es titula ‘Proesa’ i és un homenatge als mestres, educadors i personal administratiu de les escoles i instituts per haver fet possible que el curs 2020/21 fos presencial, malgrat tots els dubtes que hi havia en l’ambient i, més encara, malgrat totes les dificultats pedagògiques que implicaven (i impliquen) les mesures sanitàries de prevenció dels contagis. Va ser un curs heroic, el curs que recordarem totes les nostres vides.
A la revista recollim alguns dels articles que al llarg d’aquest temps es van publicar al diari, amb el reconeixement a tota aquesta tasca expressat per articulistes i personalitats a les quals vam entrevistar. També recollim les cartes d’agraïment que vuit escriptors amb fills en edat escolar envien als mestres de les seves escoles. Ja tenim la revista tancada! Tot just l’acabem d’enviar a impremta i els subscriptors/es la rebran al llarg del mes de gener.
Per rebre la revista us heu de subscriure al Diari de l’Educació, per 5€ al mes durant un any. O li podeu regalar la subscripció a un familiar o amic. D’aquesta manera, contribuïu a consolidar aquest projecte –us necessitem!– i a més rebreu altres regals per aquesta subscripció anual. Entre altres, un descompte de 40€ en llibres de l’editorial Octaedro, i l’accés exclusiu al repositori de continguts del diari que esperem poder activar ben aviat (ho explicarem en el seu moment).
Us deixem aquí algunes pàgines de la revista perquè us facin venir salivera!
La Fundació Periodisme Plural
La Fundació Periodisme Plural és l’única entitat sense ànim de lucre a Catalunya que té com a objectiu l’exercici del periodisme. Ha estat declarada d’interès social perquè el periodisme independent, lliure i crític representa un dret essencial de la ciutadania. La Fundació entén l’educació, la sanitat, el treball i l’habitatge dignes com a drets fonamentals; la solidaritat com a justícia social, i la regeneració, com a exigència democràtica.
Tots els mitjans de la Fundació Periodisme Plural aspiren a ser una plaça pública on s’escoltin les veus que sorgeixen de la societat, amb la voluntat de recuperar, junts, els projectes col·lectius de progrés. Amb aquesta voluntat la Fundació ha creat mitjans com Catalunya Plural (2012), El Diari de l’Educació (2014), El Diari del Treball (2015), El Diari de la Sanitat, El Diario de la Educación (2016) o la Revista XQ (2017).
La pandèmia i totes les conseqüències que se’n deriven donen sentit, ara més que mai, al projecte que la Fundació Periodisme Plural. La crisi de la covid hauria de servir per reivindicar la importància de la solidaritat, la sanitat pública, l’educació inclusiva i la dignitat en el treball. La Fundació Periodisme Plural ja apostava des dels seus inicis per aquests valors, pels drets essencials, abans de la pandèmia.
Tots els diaris de la Fundació parteixen de la convicció que el periodisme també és un servei a la societat, i que té la responsabilitat cívica de contribuir a la defensa dels drets essencials. Començant pel dret a la informació. En aquests moments, tots els mitjans de comunicació afronten la paradoxa de tenir millores en l’audiència i, al mateix temps, situacions econòmiques molt fràgils. Els mitjans de la Fundació Periodisme Plural no som una excepció, però tenen més sentit que mai.
La comunitat educativa, la comunitat sanitària, la comunitat sindical, les entitats i les persones que defensen drets fonamentals han trobat en els diaris de la Fundació informació i opinió de qualitat. Les persones que formen part del Patronat representen aquesta voluntat. Són les següents: Xavier Atance, Magda Bandera, JJ Caballero Gil, Andreu Claret, Ignacio Escolar, Emili Ferré, Joao França, Mariano Guindal, José Ramon González Cabezas, José Martí Gómez, Andeu Missé, Jordi Mumbrú, Juan León, Josep Carles Rius, Maravillas Rojo, José Sanclemente, Lali Sandiumenge, Víctor Saura, Gemma Sendra, Marina Subirats, Aina Tarabini, Rut Vilar, Jaume Vilarrasa i Cesca Zapater.