El dimecres 29 de maig, a les 16:30 h, tindrà lloc l’esdeveniment Col·loquis Catalunya Educació 2024, organitzat per la Societat Catalana d’Història Cultural amb la col·laboració de l’Institut Obert de Catalunya i l’Espai Línia del Grup Comunicació 21 i amb el reconeixement del Departament d’Educació. L’esdeveniment se celebrarà a l’Espai Línia (carrer Girona, 52, Barcelona), i consistirà en l’exploració i l’anàlisi del nou currículum educatiu en el context català actual. L’activitat serà coordinada per Pere Poy, professor de la Universitat de Barcelona.
Aquesta iniciativa sorgeix en resposta a la necessitat d’aprofundir en les implicacions i reptes del nou model educatiu, dissenyat en la LOMLOE amb la finalitat d’abordar els desafiaments que la societat contemporània planteja a la preparació dels ciutadans del segle XXI.
Els Col·loquis se centraran en diversos aspectes clau del nou currículum educatiu, com ara els conceptes de competències clau, específiques i transversals i els de sabers, objectius d’aprenentatge i criteris d’avaluació. També n’analitzarà les seves fortaleses i debilitats en el marc del sistema educatiu català.
L’activitat es desplegarà d’acord amb aquest programa:
- Acolliment i inauguració
- Estat de l’educació a Catalunya
- Ponència sobre el nou currículum educatiu i els seus reptes
- Col·loqui entre destacats professionals del sector educatiu
- Conclusions i cloenda
Comptat i debatut, els Col·loquis Catalunya Educació 2024 promouran un diàleg ampli i inclusiu entre els membres de la comunitat educativa catalana, incloent-hi professionals de la psicopedagogia, la docència, la gestió i la comunicació. Privilegiarà arribar a conclusions constructives i propostes concretes per millorar i adaptar el nou currículum a les necessitats i expectatives dels ciutadans catalans.
La inscripció és obligatòria, atenent que l’aforament de la sala és limitat.
Per a més informació: