
- Els professionals de pedagogia es reivindiquen en una jornada professional i acadèmica
- EL COPEC, UAB, UB, UDG i URV sumen i organitzen la II Jornada de Pedagogia
El Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya en el marc de la col·laboració amb les universitats catalanes que fan pedagogia han unit sinergies per reivindicar el rol essencial de la pedagogia per a la societat i posar en valor als pedagogs/gues i psicopedagogs/gues.
Amb el títol “La Pedagogia que incomoda i transforma: educar per transformar i no per conformar”, han organitzat una jornada de pedagogia que vol ser un espai de trobada, reflexió i construcció compartida de coneixement, on la pedagogia torni a inspirar, qüestionar i transformar.
En un moment com l’actual, la pedagogia és més necessària que mai per acompanyar les persones al llarg del seu cicle vital i per crear entorns d’aprenentatge que promoguin el creixement humà, crític i compromès. Aquesta és la mirada que ens uneix com a professionals de la pedagogia i que dona sentit a la nostra tasca.
La Jornada, estructurada en tres eixos, vol evidenciar l’impacte i la necessitat de la pedagogia en la vida ciutadana per l’educació, la creació d’entorns saludables ciutadanes i laborals i l’aprenentatge i el desenvolupament professional. Comptarà amb Daniel Gabarró en la inauguració amb “Una necessitat social que converteix la pedagogia en imprescindible: les cosmovisions socials” i Eva Bach en la cloenda amb “Sembrar esperança i transformar trossets de món: valor i sentit de la pedagogia en l’actualitat”.
Aquesta serà la II JORNADA DE PEDAGOGIA COPEC UNIVERSITATS, fruit de la col·laboració COPEC i de les universitats UAB, UB, UDG i URV, i en aquesta ocasió es durà a terme al Campus Bellaterra de la UAB el 20 de novembre de 2025 de 9 a 17h. Amb el compromís de fer-la bianualment, cada cop en una de les universitats organitzadores.
Fem una crida als titulats i estudiants de pedagogia i psicopedagogia per a què participin en la II Jornada de Pedagogia per construir plegats aquest espai d’aprenentatge i diàleg obert. Junts podem obrir nous camins per a la pedagogia i per als qui la fem possible.
