“No es tracta de quants errors fas, sinó de com els resols”. Aquesta frase de Jenny Suk podria resumir a la perfecció la filosofia de Dictapp, un nou concepte d’aplicació que interactua amb l’alumne per conèixer el seu nivell i els seus principals problemes ortogràfics i, d’aquesta manera, poder proposar-li una feina personalitzada i més eficient. No es tracta de treballar més, sinó millor: coneixent el seu perfil individual, l’aplicació pot centrar la feina en allò que l’alumne necessita.
Més informació i més temps per als docents
Dictapp allibera el docent de les tasques mecàniques de correcció i li fa arribar automàticament tota la informació del perfil i la feina de cada alumne i del progrés de cada grup, fet que li permet de monitoritzar i dirigir la feina dels seus alumnes des del seu dispositiu i decidir com treure profit d’aquesta informació dins de la seva pròpia dinàmica de classe. D’aquesta manera cada docent pot tenir una visió evolutiva –individual i grupal– del procés d’aprenentatge, així com de les fites aconseguides.
A més, per tal d’adaptar-se a l’estil de cada docent, Dictapp li permet personalitzar com vol que treballi cada grup; pot decidir com accedeixen als dictats, si tenen més o menys ajudes, si els fan puntuables o de pràctica, o com se’ls mostra les correccions.
Correcció analítica
En el mateix moment que l’alumne acaba de fer el dictat, el motor de correcció analitza i identifica cada falta i li mostra de forma immediata una informació detallada i raonada de les errades que ha comès. Aquest feedback immediat i minuciós facilita a l’alumne el fet de prendre consciència de les seves dificultats personals, la qual cosa reverteix en un treball molt més conscient, selectiu i, sobretot, més eficient.
Diversitat metodològica
Amb l’objectiu d’aconseguir que l’aplicació s’adapti a l’estil del docent i no al revés, Dictapp proposa activitats pensades des de diferents aproximacions pedagògiques al treball ortogràfic per tal que cada docent pugui decidir: entrenament de la memòria visual, treball mecànic de repetició, raonament a partir de les normes o descoberta d’errades en textos públics. Igualment, l’alumne pot anar decidint quin itinerari de treball prefereix seguir.
En definitiva, aquesta aplicació –dissenyada per docents des de l’experiència a l’aula– neix amb el propòsit de posar la tecnologia al servei del professorat de llengua i amb la idea d’aprofitar les noves tecnologies per facilitar-los la feina i, sobretot, fer-la més efectiva tot oferint a cada alumne una feina personalitzada i adaptada als seus problemes individuals perquè pugui progressar al seu propi ritme.
3 comentaris
dictapp és una aplicació privada oi? Quin cost té?
Hola, gràcies pel teu interès. Al lloc web hi trobareu les tarifes i tota la informació: http://www.dictapp.cat
I per quan una aplicació pels docents en llengua espanyola?