A El Diari de l’Educació posem punt i final a un altre curs. Són ja dos anys i mig de camí amb voluntat de ser un mitjà digital de referència per a la comunitat educativa catalana. Ja són més de 50.000 els lectors que ens acompanyen de mitjana cada mes. Volem pensar que és gràcies a la qualitat creixent dels reportatges, entrevistes i anàlisis que publiquem, així com el seguiment de l’actualitat. Ens fa molt feliços que cada cop hi hagi més persones compromeses amb l’educació en l’òrbita d’aquest diari, que, amb tot, segueix sent un projecte periodístic humil conformat per una petita redacció de periodistes esforçats i independents.
Aquest camí no l’hauríem pogut recórrer sense anar de la mà dels nostres subscriptors, que són l’autèntic pilar del projecte. La seva aportació –de 5 euros al mes– és vital per aconseguir que El Diari de l’Educació mantingui la seva independència i rigor. És per això que us encoratgem a fer el pas a tots aquells que creieu que un diari com aquest és necessari.
Subscriu-t’hi
A partir d’avui, El Diari de l’Educació romandrà inactiu fins la primera setmana de setembre. Durant aquest període, tot i abaixar la persiana i descansar una mica, aprofitem per preparar novetats –entre elles, una nova web que estrenarem a la tardor– i per repensar el projecte. Us animem a que ens escriviu comentaris a aquesta mateixa notícia o correus a redaccio@diarieducacio.cat per donar-nos la vostra opinió sobre els continguts que hem anat publicant. ¿Considereu que hi falten veus? ¿Té massa pes l’actualitat per sobre de la reflexió? ¿O és al revés? ¿Falta presència del territori? ¿Creieu que hi ha temes que han rebut massa atenció en detriment d’altres? Aquestes són preguntes que també nosaltres ens fem.
Cada cop som més
Com dèiem a l’inici, comptem ja amb 50.000 usuaris únics cada mes, exactament el doble de lectors que el curs passat (25.000).
Hi ha hagut mesos, com l’abril, especialment agitats, quan han coincidit algunes de les notícies que més expectatives han generat en la comunitat educativa aquest curs: des de la preparació d’un decret sobre l’escola inclusiva fins al llançament del programa d’innovació Escola Nova 21.
Ens fa també molta il·lusió que l’entrevista més llegida del curs hagi estat la de Begonya Gasch, directora de l’escola de segona oportunitat El Llindar de Cornellà, tot un exemple de com aconseguir reconciliar amb els aprenentatges els alumnes que han estat exclosos del sistema.
Aquest ha estat un curs que, a més, ha estat marcat per un cicle electoral que ens ha deixat una nova consellera d’Ensenyament a Catalunya i, a la resta d’Espanya, una composició política que fa trontollar la llei d’educació vigent.
Però quan diem que cada cop som més no és només perquè tinguem més lectors, sinó perquè cada cop ens acompanyen més col·laboradors, més blogs –el curs que ve n’estrenem un sobre polítiques locals i educació–, més patrocinadors, més seguidors a Facebook i a Twitter, més oients a la secció setmanal a Barcelona FM, més receptors del nostre butlletí de notícies setmanal (apunta-t’hi!)… L’educació, ja ho diu el nostre lema, és cosa de tots.
Ah, i no podríem marxar de vacances sense recordar el premi que vam rebre de l’Ajuntament de Barcelona pel primer número de la revista ‘Ed – La revista d’El Diari de l’Educació’. També això ho devem als nostres subscriptors.
Moltes gràcies per fer possible aquest projecte.
Pau Rodríguez i João França
Coordinadors d’El Diari de l’Educació