Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    200 estudiants boicotegen les proves de competències bàsiques

    Redacciófebrer 20, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Estudiants de 4t d’ESO d’instituts de Molins de Rei i El Prat de Llobregat van boicotejar ahir les proves de competències bàsiques en el seu primer dia en protesta contra les retallades del Govern en educació. Han estat prop de 200 estudiants -dels 64.000 que hi participaven a tot Catalunya- que han deixat l’examen en blanc o hi han escrit consignes contra les retallades i en defensa de l’educació pública.

    En la convocatòria, els membres del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) de l’institut Lluís de Requesens de Molins, exposaven motius pedagògics i de crítica al Depertament d’Ensenyament, al que retreuen “la massificació de les aules, l’empitjorament de les condicions d’estudi, i les retallades a l’educació pública”.

    Des del punt de vista pedagògic, asseguren que les proves tenen “un interès partidista” i que “volen argumentar que les retallades no afecten la qualitat de l’educació pública”. Consideren que mètodes com aquest “volen que l’educació pública només serveixi per acomplir els resultats previstos de les proves”.

    A El Prat de Llobregat, els docents vinculats a l’Assemblea Groga van mostrar el seu suport a la iniciativa dels estudiants amb un comunicat, en el que diuen que les proves de competències “suposen una inversió econòmica innecessària perquè des dels centres ja es duu a terme una avaluació continuada de l’alumnat, posen en dubte els criteris d’avaluació dels docents i afecten a l’alumnat que pateix l’absència del professorat que s’ha de desplaçar a un altre institut”.

    El professors remarquen, a més, que “les proves de competències s’estan utilitzant per classificar tant a l’alumnat com als centres educatius entre bons i dolents”, perquè “la LEC estableix que certes dotacions econòmiques estiguin supeditades al bon resultat de certes proves en lloc de dotar de més recursos els centres amb més necessitats”.

    ‘La plaça del Diamant’, càlcul i geometria

    Un fragment adaptat de ‘La plaça del Diamant’, de Mercè Rodoreda, ha estat un dels protagonistes de les proves d’avaluació que es van començar a fer aquest dimecres. Els alumnes han hagut de respondre tretze preguntes sobre aquest text durant la prova de llengua catalana, que també ha inclòs un article publicat al diari ‘Ara’. Aquest dimecres també s’ha fet la prova de matemàtiques, que ha inclòs diversos exercicis sobre càlcul o geometria.

    Un total de 64.271 alumnes de 1.030 centres catalans han pres part d’aquestes proves, i seguiran dijous amb els exàmens de castellà i llengua estrangera.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Una educació a cavall cap a un món de cotxes?
    Next Article
    Actualitat
    El Consorci d’Educació de Barcelona licita la Gestió del servei públic de monitoratge per a l’alumnat discapacitat
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024

    Opinió
    La formació del professorat de secundària, tan necessària com menystinguda

    octubre 8, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.