Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    Laura Morera
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » 7 missatges virals sobre l’educació en temps de confinament

    Opinió
    7 missatges virals sobre l’educació en temps de confinament

    Jordi Jubanymaig 7, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els mems ja formen part de la nostra cultura digital. Mostren neguits, malestar i reivindicacions amb un to humorístic, irònic o crític basat en fets reals que donen per participar en un bon debat. Són moltes les dificultats i preguntes pendents de resoldre en la situació d’educació en temps de confinament que ens trobem actualment, i moltes d’altres que en sortiran.

     

    1/ El Titànic s’enfonsa, però els seus músics segueixen tocant. La imatge ho compara amb la situació actual per la dificultat de mantenir les funcions del sistema educatiu quan la societat està en una situació d’emergència. Els docents, de tota manera, intenten fer la seva feina en condicions adverses.

     

    2/ Els dispositius mòbils han passat d’estar prohibits a molts centres educatius a ser eines indispensables per a la comunicació que han d’ajudar a l’aprenentatge a distància. L’acudit mostra gràficament el canvi de mirada de moltes persones envers les tecnologies actuals.

     

    3/ Les dificultats del teletreball són enormes quan cal interactuar amb moltes persones i resoldre diverses tasques alhora. Segurament hem d’aprendre a gestionar-lo d’una altra manera per tal d’optimitzar el temps i els recursos que tots plegats hi dediquem.

     

    4/ Sense haver-ho previst, l’evolució de la carrera docent entra en una dimensió desconeguda: les classes virtuals. La composició ens mostra una metàfora en l’evolució dels personatges interpretats per l’actor Jack Nicholson i com cada situació els afecta al llarg del temps.

     

    5/ La metodologia mostrada en certs programes de televisió educatius actuals és la mateixa que es feia servir molt de temps enrere. Sembla que no han incorporat les metodologies actives ni el que s’ha anomenat l’escola avançada davant la situació actual.

     

    6/ Tot plegat ens ajuda a comprendre que, tot i que l’educació amb pantalles ens pot ajudar, no pot substituir l’escola en tota les seves dimensions. La imatge és una adaptació del quadre “Ceci n’est pas une pipe”, “Això no és una pipa” de René Magritte, canviant la pipa original per un ordinador portàtil domèstic.

     

    7/ Amb aquesta imatge cinematogràfica èpica ens endinsem a un terreny d’incertesa com és el tercer trimestre i la dificultat de la seva avaluació. Tota la comunitat encara aquesta aventura desafiant. Estant uns al costat dels altres esperem que ens en sortirem.

    Ens estan canviant les preguntes a mesura que donem les millors respostes que sabem. Però queden molts interrogants per davant: quan serà la tornada a l’escola? Com farem compatible l’acompanyament emocional amb el distanciament social físic? Haurem de combinar les aules presencials i les telemàtiques? Segur que ens arribaran nous mems que ens donaran motius per pensar-hi. Abraçades virtuals.

    (L’autoria de la majoria d’aquestes imatges, que han esdevingut virals a la xarxa, és desconeguda. Si algún lector en coneix els autors, ens pot escriure a redaccio@diarieducacio.cat i els les atribuïrem)

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    El lleure educatiu, en una cruïlla clau
    Next Article
    Actualitat
    El Govern aprova un ajut (per ara, sense quantificar) pels menjadors escolars
    Jordi Jubany

    Related Posts

    Opinió
    Sinonímies

    juliol 4, 2025

    Opinió
    Feliç estiu, aventures en l’horitzó

    juliol 4, 2025

    Opinió
    Indignació

    juliol 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}