Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Acompanyament virtual

    Opinió
    Acompanyament virtual

    Núria Terés i Bonetmarç 5, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Una de les propostes educatives més exitosa i alhora més complexa és l’escolarització compartida de l’alumnat amb diversos problemes de salut mental.

    Però aquesta escolarització compartida té una dimensió imprescindible que sovint és difícil d’executar: l’acompanyament. Això també comporta desenvolupar una funció poc dimensionada dels professionals de l’educació que passem a esdevenir suport i sosteniment, en el temps, dels nois i noies que acompanyem.

    Per fer l’acompanyament de l’alumnat que comparteix Hospital de Dia i centre educatiu, a part de la imprescindible coordinació, de debò, entre professionals, necessita d’uns relació construïda a través d’un bon vincle, amb els nostres joves.

    Saber com ha anat cada dia que van a l’institut, quines necessitats tenen, quines alegries, quines dificultats, com han viscut un fet, … pot esperar al proper dia que assisteixen a l’hospital o bé es pot fer de manera més immediata a través d’una eina d’ús quotidià: el mòbil.

    Des de l’aula del nostre Hospital acompanyem els nois i noies a través d’una App que combina compartir tasques, treballs, “deures”, amb la comunicació de missatges que acaben generant un “estar al costat” virtualment. La immediatesa de la comunicació genera noves possibilitats que apuntalen els febles processos de reinserció d’aquests nois i noies. No supleixen la comunicació i l’acompanyament cara a cara, però permeten transicions que a vegades podrien portar a abandonaments o problematitzacions, així com calmar ansietats.

    Una nova aplicació doncs en seguiment educatiu, molt útil i pràctica. Cal però que democratitzem aquestes eines i no generem escletxes digitals que acaben essent socials.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els pressupostos del 2015 deixen enrere les retallades però no les seves conseqüències
    Next Article
    Actualitat
    Les 9 orientacions del Consell Escolar per incorporar la tecnologia mòbil a l’aula
    Núria Terés i Bonet

    Related Posts

    Opinió
    Indignació

    juliol 3, 2025

    Opinió
    L’avaluació en el sistema educatiu

    juliol 2, 2025

    Opinió
    Ens està tornant ximples el ChatGPT? Quan el sensacionalisme es disfressa d’evidència

    juliol 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}