Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Connectant Mons: una proposta didàctica que fomenta l’intercanvi intercultural

    Maryam El Khayat Yicheouaoctubre 30, 20153 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Des de fa ja 12 anys, el projecte Connectant Mons posa en contacte estudiants de tot el món amb una proposta de treball col·laboratiu i d’intercanvi d’opinions que convida, a través de les activitats proposades, a observar, reflexionar i actuar contra la injustícia social i la desigualtat local i global.

    En la seva pròxima edició, Connectant Mons planteja l’equitat de gènere com a tema central. Es proposa que les i els alumnes participants abordin aquesta qüestió des de diferents enfocaments segons la seva edat. Així, per exemple, en les propostes per a Primària, descobriran els estereotips de gèneres que es donen en ells i elles mateixos… O en els contes, pel·lícules i sèries que veuen. Indagaran sobre las tasques i feines de la llar; en quines persones recauen i la importància que tenen. A Secundària, es treballarà l’autoestima i l’autoconcepte, es desvetllaran els micromasclismes, es qüestionaran com són les relacions entre ells i elles, es visibilitzarà la força del grup i es desmuntaran els estereotips a través dels mitjans i la publicitat.

    Connectant Mons és una proposta didàctica que es desenvolupa en una plataforma en línea en vuit idiomes i a través d’equips de treball col·laboratiu composats per classes de la mateixa franja d’edat, que comparteixen activitats, debats i opinions. És una proposta en què poden participar estudiants de 6 a 17 anys d’edat , de qualsevol lloc del món.

    “Parlem amb nens i nenes d’altres països i aprenem coses d’altres països”

    Un dels objectius del projecte és fomentar un diàleg intercultural que permeti als i les participants acostar-se a diverses realitats, obrir-se a diferents opinions i adonar-se que el món és ric i divers. A través de les històries i els personatges, de les activitats proposades i, sobretot, a través del diàleg, que es propicia entre les classes que hi participen, els i les alumnes descobriran i s’interessaran per “l’altra”, persones properes o llunyanes que no viuen com ells i elles, pensen diferent, fan altres coses, tenen altres llengües.

    “El que més m’ha agradat ha sigut el treball en grup, la imaginació i creativitat per a desenvolupar les nostres propostes i els debats proposats”

    La metodologia de la proposta és totalment participativa, el professor o professora no té el coneixement, sinó que guia els debats, qüestiona, recolza la investigació… i aprèn juntament amb l’alumnat. Totes les activitats estan orientades perquè l’alumnat sigui el protagonista de la seva pròpia experiència d’apropament i reflexió, posant un gran èmfasis en el treball en grup, el debat, el respecte a les diferents opinions i el consens.

    “Hem sabut que hi ha molta desigualtat en el món i crec que ho podem canviar en el futur”

    Els temes que s’aborden a través d’aquesta proposta són variats i cada edició es treballa algun tema diferent: drets socials, pobresa, canvi climàtic, migracions… Sempre temàtiques amb què desemmascarar situacions d’injustícia o desigualtat i connectant amb allò que succeeix al voltant del món, amb allò que succeeix al nostre voltant, provocant la indignació i la recerca de solucions per a canviar les situacions d’injustícia.

    En paraules d’un participant de la edició passada:

    “Si actuem, podem canviar el món”

    La nova edició d’aquest any es titula ”Camins digualtat”

    Us hi podeu inscriure des d’avui mateix fins el 17 de gener del 2016, a la web del projecte www.connectantmons.org

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Connectant Mons Drets Humans Interculturalitat Intermon Oxfam opinió tercer sector
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Homofòbia a les aules: “Em vaig plantejar acabar amb la meva vida en més d’una ocasió”
    Next Article
    Actualitat
    ‘Lejos de los hombres’, un mestre perdut a les muntanyes d’Algèria
    Maryam El Khayat Yicheoua

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}