Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El full de ruta de la comunitat educativa contra la llei Wert entra al Parlament

    Pau Rodríguezmaig 30, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Els repsentants del MUCE, ahir al Parlament. (Foto: CCOO)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Marc Unitari de la Comunitat Educativa, la plataforma que agrupa els principals agents educatius de Catalunya -sindicats, famílies, associacions de mestres, estudiants- ha fet arribar aquest dijous al Parlament les seves propostes d’opisició a la llei Wert, a l’espera que la Cambra catalana serveixi per apuntalar el Govern a l’hora de rebutjar l’aplicació de la reforma educativa del PP. Els representants del MUCE han fet entrega del full de ruta a les forces polítiques, i tot seguit s’ha decidit constituir un grup de treball dins la comissió d’Educació del Parlament per abordar les seves propostes.

    Entre les partits que han acollit la comitiva del MUCE només hi ha faltat Ciutadans. Fins i tot hi era el PP. Amb la constitució d’aquest grup de treball s’han emplaçat a seguir reunint-se cada quinze dies -la propera trobada serà el 4 de juny.

    El document entregat pel MUCE, i sobre la base del qual s’haurà de negociar a partir d’ara, consta de set demandes globals, que després es desgranen en múltiples propostes. Entre elles destaquen la demanda que l’educació sigui un dret universal, que el sistema sigui inclusiu i laic, que es blindi la immersió lingüística, que la gestió dels centres sigui democràtica i que s’eviti la segregació escolar prematura.

    Aquesta última situació, se segregació, la preveu la Formació Professional Bàsica, un itinerari que comença a 3 d’ESO per a aquells estudiants que, segons el centre, no puguin aprovar la secundària. Tanmateix, el departament d’Ensenyament va anunciar que, tot i que està previst que la FP Bàsica s’implanti al setembre, a Catalunya es mantindrà el model actual perquè l’Estat no ha comunicat encara quin serà el cost econòmic dels canvis.

    Posicionaments com aquest, de rebuig a la LOMCE, són els que vol forçar el MUCE amb les seves demandes. Però sobretot el que espera la comunitat educativa de les seves sessions de treball al Parlament és que en surtin mocions i potser propostes de desplegament de la llei catalana que blindin el sistema educatiu català de l’aplicació de la reforma de José Ignacio Wert.

    Aquesta és tan sols una de les vies de combat contra la reforma educativa, recorda el MUCE. N’hi ha d’altres, com el manual d’insubmissió que va presentar recentment la federació de pares i mares de Catalunya FAPAC, amb el qual es va voler donar per constituïda una xarxa d’escoles insubmisses-

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Insubmissió Lomce MUCE Parlament de Catalunya
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    “Acabo el curs sense cobrar ni un euro de la meva beca”
    Next Article És necessària l’escola de segona oportunitat?
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}