Les opcions d’estudis i treballs cada cop són més diversos i oberts. Això fa que vagi creixent la importància de millorar i augmentar l’oferta d’orientació tant acadèmica com professional a la qual tenen accés les i els joves.nnExisteixen diferents llocs en els quals noies i nois poden accedir a aquesta formació, tant en els seus centres educatius de referència com en els serveis de les administracions públiques, tant d’educació com d’ocupació. Una altra opció la poden trobar en pàgines web especialitzades en aquesta mena d’informació. Una d’elles és MyWayPass, ideada i sostinguda des de 2016 per la Fundació Bertelsmann i la startup Singularity Experts.nnTotes dues entitats porten sis anys col·laborant per donar la millor orientació acadèmica i professional als més de 75.000 joves que ja estan registrats en la plataforma. També als diversos milers de treballadors de l’orientació.nnEspanya té, com és sabut, una alta taxa d’abandonament escolar prematur. Malgrat la millora dels últims anys, encara no s’ha aconseguit l’objectiu del 15% fixat per a 2020 i estem lluny del 10% al qual havien d’acostar-se els països de la UE. A això se suma la sobrepassada ràtio d’estudiants per orientador. La Unesco recomana que n’hi hagi un per a cada 250, mentre que a Espanya aquesta taxa és quatre vegades superior: 1 per cada 1.000.nnnnMyWayPass va néixer amb la intenció de poder ser suport per als serveis d’orientació dels centres educatius i també per als joves, atès que un dels objectius és que ells mateixos puguin acostar-se a la web i consultar-la per conèixer les millors possibilitats per al seu itinerari formatiu i professional.nnLa major part dels usuaris són joves d’entre 14 i 18 anys (el 89%), encara que també hi ha professionals de l’orientació (11%). La major part, el 20%, resideixen en la Comunitat de Madrid, encara que també hi ha persones d’altres territoris com Catalunya, Andalusia o la Comunitat Valenciana.nnAmb aquest objectiu en la vista, totes dues entitats han decidit signar un nou conveni de col·laboració per continuar donant suport i contingut a la plataforma. Entre aquests continguts destaca la relació de 60 professions amb futur i alt component tecnològic publicada fa un any i que s’ha convertit en un dels continguts més llegits. O la sèrie de vídeos en els quals responsables de totes dues empreses conversen sobre temàtiques relacionades amb l’orientació.nnnnLa plataforma funciona amb la lògica d’un joc a través del qual el participant ha de “viatjar” per diferents planetes (Coneix-te, Somia, Explora, Transforma i Comparteix). Al llarg d’aquest viatge haurà de realitzar diferents activitats amb les quals anirà aconseguint diferents assoliments. L’objectiu és que passin per un procés d’autoconeixement, exploració i cerca d’informació, reflexió i anàlisi. D’aquesta manera podrà, a més, establir diferents metes, ja siguin acadèmiques o professionals, de manera que serà una primera presa de decisions en aquest sentit.