Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    Laura Morera
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Un projecte sorgit d’una FP Bàsica obté el primer premi dels Mobile Learning Awards

    Actualitat
    Un projecte sorgit d’una FP Bàsica obté el primer premi dels Mobile Learning Awards

    Redacciómarç 1, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els Mobile Learning Awards, atorgats com cada any en el marc del Mobile World Congress, han tingut un guanyador inesperat. La que el jurat ha considerat com a millor experiència tecnològica a l’aula surt d’un curs de Formació Professional Bàsica (FPB) d’electrònica i electricitat, de l’Institut Comte de Rius de Tarragona. En concret, la professora premiada, Núria Ferré, ha desenvolupat un sistema que permet que els alumnes dissenyin una instal·lació en realitat virtual en comptes del tradicional plànol en dues dimensions.

    Així, els alumes fan primer fotos panoràmiques dels espais reals on s’ha de fer la instal·lació, després ho traslladen a la realitat virtual, amb les mides reals, i a partir d’aquí han de dibuixar per on passa tot el cablejat elèctric, electrònic i de telecomunicacions, on van els endolls, on les caixes de distribució elèctrica, les llums del sostre, etc.

    Els altres premis se’ls han endut els professors Domènec Rusca i David Llamas, de l’Institut Frederic Martí i Escola Carrilet de Palafrugell (per un projecte de videjoc que ajudi a conscienciar de la necessitat de reciclar l’oli de la cuina); Mercè Vilà i Roser Espelt, de l’Escola Vila de Palamós (per una proposta per alumnes del cicle superior de primària que integra elements del patrimoni històric i artístic d’Empúria Brava mitjançant gamificació); i Jaume Feliu, de l’Institut Salas i Xandri de Sant Quirze del Vallès (Menció especial per l’experiència d’aula més inclusiva per una plataforma virtual per registrar i compartir dades naturalistes dirigit a alumnes de 1r ESO).

    En la modalitat d’Escoles innovadores en l’aplicació de les tecnologies digitals (categoria centres educatius), n’han resultat premiats tres projectes més: “AV ROBOTS: Robòtica i Pensament Computacional a l’Escola” de l’Escola Mossèn Albert Vives de La Seu d’Urgell, “B7 mTech High. Transformem l’Institut amb les nostres pròpies apps” de l’Institut Badalona VII de Badalona i “Ampliem les nostres eines” de l’Escola Puig de les Cadiretes de Llagostera. L’AMPA CEIP Drassanes de Barcelona també ha estat reconeguda pel projecte Cap al DrassanesLab: Tecnologia i coneixement contra l’escletxa digital creat amb l’objectiu de reduir les desigualtats a l’accés a les noves tecnologies.

    En aquesta sisena edició dels MLA hi han participat 90 projectes d’arreu de Catalunya, concretament 61 docents, 23 centres educatius i 6 AMPAs han presentat les seves experiències educatives d’innovació amb tecnologies digitals.

    Els premis s’han lliurat en el marc de la jornada Changing Education Together, organitzada per mSchools, el programa educatiu impulsat per Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA, i que ha comptat amb 500 asistents i la participació John Hoffman, CEO de GSMA, Francesca Bria, comissionada de Tecnologia i Innovació Digital de l’Ajuntament, ​Lluís Baulenas, secretari general d’Ensenyament, i Jordi Puigneró, secretari de Telecomunicacions, entre d’altres.

    El programa mSchools ha premiat els guanyadors amb dos cursos a l’European Schoolnet de Brussel·les. El primer centrat en l’aplicació de noves formes d’ensenyar amb l’ús de recursos tecnològics i el segon, en la innovació i la transformació digital dels centres educatius. En aquesta edició el premi de l’AMPA l’ha patrocinat l’empresa Ro-botica, que ha lliurat al guanyador un xec per valor de 2.000 € per a materials de tecnologia educativa, així com el compromís de construir un projecte educatiu a mida per a l’AMPA guanyadora i ajudar en el desplegament de l’esmentat projecte.

    Albert Forn, director d’mSchools, amb Genís Roca i Carlos Magro, conferenciants al Changing Education Together | mSchools

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Mobile Learning Awards Mobile World Congress mschools
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els docents lamenten falta de temps i recursos per innovar a l’aula, segons l’Edubaròmetre
    Next Article
    Actualitat
    Aprendre gestió emocional i relacional des de joves: clau per trencar amb l’estigma en salut mental
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    maig 27, 2025

    Actualitat
    Un nou institut d’FP Sanitària vinculat a l’Hospital de Sant Pau es posarà en marxa el curs vinent

    març 20, 2025

    Reportatge
    Dones electricistes, fusteres o soldadores

    març 6, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}