Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Violències invisibles

    Opinió
    Violències invisibles

    Núria Terés i Bonetabril 12, 20162 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    En la nostra societat en suposada pau cada vegada hi ha més models i tipus de violències. Els espais escolars generen i es fan ressò de moltes situacions de violència entre adolescents. Algunes d’elles són ben visibles i acaparen gran part del temps d’educadors i professorat. Però també existeixen violències invisibles que sovint passen desapercebudes i que poden tenir conseqüències nefastes.

    L’assetjament i el ciberassetjament tenen cada vegada més una presència significativa entre infants i joves. Ambdues formes de violència entre iguals marquen profundament i desencadenen alguns patiments que porten a alguns adolescents a tenir problemes de salut mental i acudir als Centres de Salut Mental Infantojuvenil (CSMIJ) i als Hospitals de Dia. Concretament el ciberassetjament està deixant una petjada important en alguns nois i noies. Molt patiment es va quedant amagat, invisibilitzat i circumscrit en l’àmbit de la pròpia habitació! La depressió, l’abandonament escolar, l’absentisme per por… acaben marcant la vida social i generant desconnexions de l’entorn normalitzat d’aquests joves.

    Segons l’informe Jo a això no jugo de Save the children, un 6.9% d’estudiants es considera víctima de ciberassetjament. Un 3.3% són ciberassetjadors. Gairebé el doble de víctimes són noies, mentre que són més els nois ciberasetjadors que les noies.

    Es dóna dins i fora de l’àmbit escolar. L’escola no sempre n’és l’origen, però molt sovint pot ser l’entorn de solució.

    Insults, desqualificacions, amenaces, rumors, mentides, són produïdes pels ciberassetjadors cap a les víctimes, per motius diversos –aspecte físic, per ser molestades, perquè els tenen mania, per l’orientació sexual, el color pell, la cultura i la religió–. Uns i altres amb poca autoestima i empatia.

    Per això és molt important treballar l’educació emocional als centres educatius, les habilitats socials i les relacions interpersonals. Però necessitem estar més temps amb els nois i noies a través d’un currículum menys compartimentat i que ens permeti conèixer-los i acompanyar-los mentre aprenen.

    L’acció tutorial a través dels tutors de l’aula esdevé imprescindible per fer un bon seguiment i detectar algunes d’aquestes situacions de violència invisible. També és una tasca fonamental per facilitar el retorn de les víctimes que sovint necessiten entorns segurs i de confiança per refer relacions i aprenentatges.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els estudiants francesos mantenen el pols amb el Govern malgrat les seves promeses
    Next Article
    Actualitat
    Necessitats educatives específiques
    Núria Terés i Bonet

    Related Posts

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.