Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Iolanda Segura: “La nova llista d’adjudicació de places és un nyap i torna a contenir errors”

    Ana Basanta

    Niubó cessa el subdirector de plantilles pel caos de l’adjudicació de places docents

    Ana Basanta

    «Si a casa ningú entén res del que t’expliquen a l’escola, el camí el fas sol»

    Víctor Saura

    Absentisme, abandonament i fracàs escolar: quan el sistema no sap cuidar

    Francesc Imbernon

    Avaluar per incloure, incloure per avançar

    Pau Gaitán
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » 10 imatges virals sobre educació: creativitat, tecnologia i elogi de la complexitat

    Opinió
    10 imatges virals sobre educació: creativitat, tecnologia i elogi de la complexitat

    Jordi Jubanydesembre 21, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquests 10 missatges virals d’internet posen èmfasi en el punt de vista que cadascú té de l’educació. És una petita mostra d’imatges que corren per la xarxa que es serveixen de la ironia, la contradicció i les metàfores per explicar diverses formes d’entendre, veure i viure el fet educatiu.

    d4e1be50-c336-421e-a9cb-c12c1b3a5d4b

    1. Hi ha ensenyaments que són compartimentats per assignatures o matèries mentre que la realitat és molt més mestissa i complexa.

    285be36a-adae-4bdb-b08d-1bde14b83cdd

    2. Les aules no han de ser murs que aïllin, sinó que poden obrir finestres per interpretar i incidir en el món.

    3. La distància entre el que s’ensenya i el context sociocultural actual s’ha eixamplat.

    27ffe57b-6889-4e60-97fa-05dfb9240d874. La generació de problemes teòrics descontextualitzats poden semblar allunyats de la quotidianetat.

    1b548716-5c64-40c0-930e-b61738c6c70f

    5. Les preguntes tancades dificulten incloure la creativitat i el pensament lateral a les aules.

    unnamed

    6. Per aprendre, a vegades, cal sortir de la zona de confort i explorar en la incertesa.

    290305ef-4b21-47b8-8633-7f4030e446ea

    7. Una mostra de com algunes persones i institucions entenen la diversitat, la inclusió i l’avaluació.

    c00a099a-96b9-4ca5-8c6e-4302120368b9

    8. Metàfora de l’avaluació entesa com a examen individual, lletrat, desconnectat, cronom​etrat i memorístic.

    19cddf2e-f668-4250-8672-7ed0fa402bf8

    9. Les TIC a l’aula, per sí soles, no asseguren el canvi metodològic ni la millora de resultats.

    395fd9de-3e6a-43ea-b3a3-a87cb7011408

    10. Tots tenim la possibilitat real de millorar el món en el que interactuem.

    (L’autoria de la majoria d’aquestes imatges, que han esdevingut virals a la xarxa, és desconeguda. Si algún lector en coneix els autors, ens pot escriure a redaccio@diarieducacio.cat i els les atribuïrem)

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticleJugar ens fa lliures: idees de joguines no sexistes
    Next Article
    Entrevista
    John Mighton: “Les matemàtiques són fàcils si s’ensenyen bé”
    Jordi Jubany

    Related Posts

    Opinió
    Avaluar per incloure, incloure per avançar

    juliol 25, 2025

    Opinió
    Consells per gaudir de l’estiu amb infants: Una guia per a famílies

    juliol 25, 2025

    Opinió
    Utilitzar les xarxes socials amb intencionalitat didàctica

    juliol 24, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}