Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    10 imatges virals sobre educació: creativitat, tecnologia i elogi de la complexitat

    Jordi Jubanydesembre 21, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquests 10 missatges virals d’internet posen èmfasi en el punt de vista que cadascú té de l’educació. És una petita mostra d’imatges que corren per la xarxa que es serveixen de la ironia, la contradicció i les metàfores per explicar diverses formes d’entendre, veure i viure el fet educatiu.

    d4e1be50-c336-421e-a9cb-c12c1b3a5d4b

    1. Hi ha ensenyaments que són compartimentats per assignatures o matèries mentre que la realitat és molt més mestissa i complexa.

    285be36a-adae-4bdb-b08d-1bde14b83cdd

    2. Les aules no han de ser murs que aïllin, sinó que poden obrir finestres per interpretar i incidir en el món.

    3. La distància entre el que s’ensenya i el context sociocultural actual s’ha eixamplat.

    27ffe57b-6889-4e60-97fa-05dfb9240d874. La generació de problemes teòrics descontextualitzats poden semblar allunyats de la quotidianetat.

    1b548716-5c64-40c0-930e-b61738c6c70f

    5. Les preguntes tancades dificulten incloure la creativitat i el pensament lateral a les aules.

    unnamed

    6. Per aprendre, a vegades, cal sortir de la zona de confort i explorar en la incertesa.

    290305ef-4b21-47b8-8633-7f4030e446ea

    7. Una mostra de com algunes persones i institucions entenen la diversitat, la inclusió i l’avaluació.

    c00a099a-96b9-4ca5-8c6e-4302120368b9

    8. Metàfora de l’avaluació entesa com a examen individual, lletrat, desconnectat, cronom​etrat i memorístic.

    19cddf2e-f668-4250-8672-7ed0fa402bf8

    9. Les TIC a l’aula, per sí soles, no asseguren el canvi metodològic ni la millora de resultats.

    395fd9de-3e6a-43ea-b3a3-a87cb7011408

    10. Tots tenim la possibilitat real de millorar el món en el que interactuem.

    (L’autoria de la majoria d’aquestes imatges, que han esdevingut virals a la xarxa, és desconeguda. Si algún lector en coneix els autors, ens pot escriure a redaccio@diarieducacio.cat i els les atribuïrem)

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticleJugar ens fa lliures: idees de joguines no sexistes
    Next Article
    Entrevista
    John Mighton: “Les matemàtiques són fàcils si s’ensenyen bé”
    Jordi Jubany

    Related Posts

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}