Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Educació treballa perquè el curs escolar es reprengui virtualment després de Setmana Santa

    Redacciómarç 26, 20204 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Contràriament a alguns rumors que apuntaven a un final de curs escolar sobtat, a causa de l’allargament de la crisi del coronavirus, el conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha apuntat aquest matí en una entrevista a TV3 que “el curs no està perdut, és diferent, però no està perdut”. Segons Bargalló, després de Setmana Santa es prendran un seguit de decisions, que en part ja ha avançat: el curs es reprendrà formalment

    “Tornant de Setmana Santa veurem com estem i prendrem la decisió de continuar el curs. Com el podem continuar, si no podem obrir les escoles immediatament? Doncs de manera no presencial. Això vol dir per internet, per mòbil, i moltes altres maneres com augmentar la col·laboració amb televisió de Catalunya”.

    Fins ara, les instruccions del Departament a les direccions dels centres era que enviessin activitats d’aprentatge als seus alumnes però que en cap cas fos considerat matèria qualificable, a fi de no augmentar la inequitat amb aquell sector de població escolar que no té accés, o té molta més dificultat d’accés, a les tecnologies de la comunicació. Bargalló confia en poder superar aquest obstacle.

    “Ara estem fent una cosa molt important per poder prendre aquesta decisió quan tornem de Setmana Santa: saber de cada escola i de cada institut a qui no arribem si ho fem telemàticament, si ho fem per mòbil, qui és cada alumne al qual no arribem per via elearning per poder arribar-hi per una altra via”, ha dit Bargalló. “Perquè a més serà un curs que tindrà una altra característica –ha afegit–: haurem de fer al final una formació personalitzada per cada alumne, perquè tots hauran tingut limitacions abans no obrim les escoles, perquè hi ha alumnes que no tenen internet a casa, altres en tenen però els aparells no tenen prou potència, altres potser tenen un ordinador amb prou potència però són tres germans i altres potser tenen un entorn cultural que no els ajuda a treballar a casa, etc”.

    FP i selectivitat

    El conseller no ha parlat d’allargar el curs, més aviat ha donat per fet que això no passarà. Però sí que ha comentat que, en el cas dels alumnes de cicles formatius als quals els falten les pràctiques per obtenir el grau s’està plantejant la possibilitat que aquestes pràctiques puguin acabar més tard que el curs, al juny o al juliol. “Això ens ho estem plantejant i és molt possible que ho fem”, ha apuntat. Per Bargalló, “no podem fer que tota una generació d’alumnes de formació professional perdin un any per entrar al mercat laboral, perquè a més s’ha detectat que amb determinades professions es necessiten”.  Aquesta setmana el Ministeri d’Educació ja ha reduït al mínim les hores necessàries de formació en centre de treball (FCT) per obtenir la titulació.

    “Hem d’acabar aquest curs amb les limitacions que tinguem ¨però acabar-lo, i el curs següent començar-lo sabent com hem acabat aquest, i per tant adaptant el curs següent a com hem tingut aquest curs”, ha explicat el conseller. L’únic escull, ha admès, és el 2n de batxillerat i la selectivitat, ja que no és competència del Departament.  Sobre aquest punt, també aquesta setmana els ministeris d’Educació i Universitats han anunciat que les PAU s’endarrereixen (es faran entre el 22 de juny i el 10 de juliol) i que “es flexibilitzaran”, la qual cosa no està del tot clar què vol dir.

    “Estem amb un tipus d’ensenyament que ja no és memorístic, sinó que és competencial –ha recordat Bargalló–, per tant, si hem de fer un temps de curs no presencial, això no voldrà dir que l’alumne a les 9h del matí farà matemàtiques, a les 10h farà anglès i a les 11h farà filosofia, del que estem parlant és que hem de posar l’alumne a treballar per encàrrecs, per projectes, per qüestions… i això ja és el que estem fent ara. Ara ja no estem fent  aquell ensenyament clàssic, estem fent un ensenyament que ens permet personalitzar més. Hem de ser conscients que aquest curs no és normal, i per tant aquesta personalització serà més important que mai. Que això no és fàcil? No estem en una situació fàcil”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    crisi del coronavirus Josep Bargalló
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Pensaments d’una educadora confinada
    Next Article
    Actualitat
    Els esplais i caus no s’aturen: confinats, però motivats
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Actualitat
    Un nou institut d’FP Sanitària vinculat a l’Hospital de Sant Pau es posarà en marxa el curs vinent

    març 20, 2025

    Reportatge
    Dones electricistes, fusteres o soldadores

    març 6, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}