Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Els pares són els mestres

    Jordi Badiellajuny 28, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Marc Rosaura, quan feia 1r d’ESO
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Des del 13 de març, que es va ordenar el tancament de les escoles, les responsabilitats delegades van passat a ser un exercici intransferible. L’escola, com la feina, es va quedar sense poder sortir de casa. Només algun besllum en línia va descarregar parcialment la família del deure de transmetre coneixements als infants i els joves.

    Ha estat una oportunitat magnífica per als qui l’han sabut o pogut aprofitar. Insòlita i, potser, no irrepetible. Som en un temps d’incerteses i el model d’escola se’n pot veure afectat. Però tampoc hi ha massa raons per pensar que serà així més enllà del necessari.

    L’escola, aquest espai on créixer entre iguals, no sembla substituïble per un aïllament forçat. El mestre, referent de nens i adolescents, tampoc pot reemplaçar-se per un pare i una mare enfeinats.

    El curs vinent, potser ens toca viure una repetició d’aquest període inaudit. Potser, acceptar, temporalment, noves formes d’organització escolar i familiar. Qui ho sap.

    Per si de cas, aquí van 10 extractes de cartes als pares, ara que tots sabem que també són mestres:

    1. Ja és hora que els pares s’adonin que aprenem de maneres diferents i a diferents velocitats i que per ensenyar han de connectar amb nosaltres.

    2. Tots nosaltres tenim un món i la feina dels pares ha d’estar-hi relacionada. De què serveix ensenyar? Orientar és millor, orientar-nos per explorar el món.

    3. No cal ser mestre per ensenyar. Tothom pot fer-ho, si algú vol aprendre. O sigui, que caldria trobar la manera de demostrar-ho.

    4. Si la mare o el pare em diuen alguna cosa sobre el que faig, tinc dues sensacions: l’una, que puc progressar més; i l’altra, que s’ha acabat el progrés…

    5. A l’escola hi hauria d’haver el món real, i els problemes reals ens haurien d’ajudar a millorar, no els simulacres. A casa no cal, perquè ja l’és, el món real.

    6. Els pares haurien d’estar disposats a passar els nostres exàmens, a respondre les nostres preguntes i, sobretot, a escoltar-nos.

    7. Hauríem de fer classes de coses diferents, com ara netejar, cuinar o rentar i estendre roba. Algú s’atreveix a negar-ho?

    8. A casa, com en la resta de coses de la vida, és tan important el “com” com el “que”. O sigui que els pares haurien d’anar pensant com fem el que fem…

    9. L’educació és plena d’intrusos. Cosa que la sanitat no permetria. Però això no va per vosaltres, eh, que la majoria tenim uns pares que han hagut de fer-nos cures.

    10. El primer dia del curs vinent, serà com si tornéssim de les vacances de Nadal. Ens semblarà que som més grans perquè tots sabrem què són els pares.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Luri: “Si als nens pobres l’escola no els dona coneixements, qui ho farà?”
    Next Article
    Actualitat
    Emergència educativa: 370 milions per contractar uns 5.000 professionals i accelerar la digitalització del sistema
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    #Francohatornat, quan la història es converteix en meme

    juny 6, 2025

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}