Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Cal tenir clar el motiu pel qual volem dedicar-nos a la petita infància

    Aina Cabau Vallverdúmarç 4, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    iStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquesta contestació respon a un fet que és evident i que és, precisament, el que ens uneix a totes les professionals. Qui decideix estudiar això sense agradar-li el contacte amb els infants? I sí, són moníssims! Jo mateixa quan vaig acabar els meus estudis no m’havia fet masses preguntes. No obstant, és una resposta molt superficial i amb una gran falta de crítica que desvalora la nostra feina. Potser cal asseure’s a reflexionar i trobar una resposta més elaborada, més sensible, més constructiva i, si pot ser, menys egoista i que ompli de significat totes les hores que dediquem a acompanyar aquests éssers tan complets i a la vegada tan vulnerables.

    En primer lloc, crec que ens cal reflexionar sobre el perquè triem aquesta professió i no una altra. No crec tant que hagi de ser vocacional, sinó més aviat que cal tenir clar el motiu pel qual es vol treballar amb la petita infància. Saber la resposta a la pregunta amb què inicio aquest escrit, és a dir, identificar els motius més profunds, fa que la nostra feina prengui sentit.

    Jo m’ho prenc com que vull millorar la societat a llarg termini. Em dedico a preparar espais de joc que responguin a les diferents necessitats dels infants, a la vegada que s’hi genera un contacte continu entre ells. Per tant, es van establint diferents tipus de relacions que comporten una confluència d’emocions que d’entrada són descontrolades, per (molt a poc a poc) anar aprenent a gestionar-les, a posar-hi nom, a entomar-les, a conviure-hi, a acceptar-les, amb el meu acompanyament constant. Tot això, i molt més, per créixer de la manera més sana possible i poder crear bones relacions i bons vincles al llarg de la seva vida en un món que, si això passa, serà millor.

    En segon lloc, el nostre sector hauria de moure’s en una reflexió i una actualització constant, per mirar de donar resposta a les diferents situacions canviants que succeeixen dia rere dia, setmana rere setmana i any rere any, no només en les persones, sinó també en el seu entorn, com a individus particulars i com a col·lectiu. Cal ser molt conscients de la delicadesa de la nostra feina i preguntar-nos sovint si ho fem bé o cal millorar o formar-nos més en certs aspectes.

    Per concloure, animo a qui no s’hagi fet aquesta pregunta a fer-se-la. I qui s’hagi quedat amb una resposta superficial, a reflexionar-hi més per trobar-ne una altra de més real i personal. I així, entre totes, creure en la nostra feina i donar-hi la importància que toca, que és molta. Perquè resulta que tenim una gran responsabilitat: l’educació és un motor de canvi, no?

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    L’escola comunitària de formació permanent La Troca, una experiència renovadora
    Next Article
    Opinió
    26 contes per celebrar amb la canalla el Dia Internacional de les Dones
    Aina Cabau Vallverdú

    Related Posts

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.