Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El 80% dels joves no creu que pugui exercir la professió per la qual s’està formant

    João Françanovembre 6, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Estudiants al campus de Florida, a Catarroja (València) / Florida
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Estudiants al campus de Florida, a Catarroja (València) / Florida
    Estudiants al campus de Florida, a Catarroja (València) / Florida

    8 de cada 10 estudiants universitaris o de formació professional a l’Estat espanyol tenen baixes expectatives d’exercir a l’Estat espanyol la professió per a la qual s’estan formant. És una de les principals conclusions del primer informe de l’entitat empresarial Observatorio de Innovación en el Empleo (OIE), format per 19 empreses, majoritàriament multinacionals.

    En un context en què l’atur juvenil a l’Estat supera el 50%, les opinions dels estudiants podrien estar motivades pel que ja apuntava la darrera enquesta d’inserció laboral de l’Agència per la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), que mostrava que cada cop més graduats tenen feines d’un nivell inferior a la seva formació, tot i que segueixen tenint avantatges per trobar feina davant dels no universitaris.

    L’informe, no obstant, no apunta a raons del context socioeconòmic sinó que considera que l’origen del problema es troba en les mateixes universitats. Comparant els estudiants universitaris i els d’FP, apunta que un 61% dels primers veuen massa gran el salt entre els estudis i el món laboral, davant d’un 42% dels que fan estudis professionalitzants.

    Criteris de selecció de personal

    Aquest observatori, impulsat per empreses com McDonalds, Ikea, Sephora, Línea Directa, Coca-Cola o Bankinter, amb l’agència suïssa de recursos humans Adecco al capdavant, defensa la col·laboració entre l’àmbit educatiu i empresarial com a solució a aquesta situació. L’informe destaca la baixa formació dels estudiants, sobretot els universitaris, en dinàmiques de grup de selecció de personal, entre altres mètodes utilitzats per les grans empreses. En aquesta línia, destaquen declaracions d’estudiants que asseguren que la seva facultat “és un descontrol” o que els serveis d’inserció laboral “estan sempre tancats”.

    La primera publicació de l’OIE destaca, a més, el paper de les universitats privades. Els seus estudiants es consideren millor preparats que els de la pública i fins i tot que els d’FP en relació a les exigències de les empreses en els processos de selecció. Així, tot i el pitjor resultat de les privades en les valoracions acadèmics, l’informe recull que el 47% dels professionals de recursos humans consideren els estudiants d’aquestes universitats millor preparats que els de la pública.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    atur empreses Inserció laboral
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Participació infantil i construcció de la ciutadania
    Next Article
    Actualitat
    La Revolució de Los Patojos: educar per acabar amb la violència a Guatemala
    João França
    • Website
    • X (Twitter)

    Periodista. Ex-redactor en cap de Catalunya Plural

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}