Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els peus dels nens i les nenes es comencen a diferenciar entre els 8 i els 10 anys

    Agència SINCnovembre 5, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Ano Lobb
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

     

    Aquest és un article publicat a Agència SINC

    El calçat s’utilitza per protegir el peu i ha de proporcionar un bon ajustament, ja que hi ha una relació directa entre una sabata adequada i el nivell de confort.

    Investigadors de la Universitat de Castella-la Manxa han analitzat les característiques dels peus d’homes i dones. Els resultats poden ser utilitzats pels fabricants de calçat en el disseny de formes adaptades a les mesures dels nens espanyols en funció del sexe i l’edat.

    Per això, els experts van analitzar les diferències en la morfologia del peu en una mostra d’escolars espanyols (6-12 anys) i van detectar en quin moment es produeix la diferenciació entre els peus de nens i nenes. Les conclusions es publiquen a la revista Ergonomics.

    “Hi ha una manca de dades sobre la morfologia del peu dels escolars espanyols”, explica a Sinc Luis Alegre Durán, investigador principal del treball. “Les edats en què apareixien la majoria de les diferències van ser dels 8 als 10 anys. Això suggereix que és a partir d’aquest període quan els peus de tots dos comencen a desenvolupar-se amb trets distintius del seu sexe”.

    La importància d’una sabata adequada

    Pel que fa a la comparació entre la talla real de la sabata i la talla estimada, els autors afirmen que les nenes porten un calçat lleugerament més petit del que els correspon, probablement per millorar l’ajust en amplada. De mitjana, el peu dels escolars avaluats augmentava la seva longitud l’equivalent a un número a l’any.

    A més, el calçat mal ajustat pot causar deformitats a la vida adulta. Actualment, el procediment general que s’utilitza per dissenyar sabates per als nens és d’escala lineal a partir de motlles presos de peus adults.

    No obstant això, les proporcions dels peus dels nens no es corresponen amb les dels adults, el que pot fer que el calçat no s’adapti de manera òptima.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    L’ensenyament de l’ortografia necessita una renovació
    Next Article
    Actualitat
    Ciutats educadores
    Agència SINC

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.