Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Mares, pares: no us preocupeu per les notes de les vostres filles o fills!

    Pere Vilasecafebrer 10, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    iStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    iStock

    Encara us diria més: les “notes” ni tan sols són la part més important de l’avaluació. No és una broma ni ho dic per dir; ho dic perquè sé que volem el millor per ells i per elles.

    Venim d’un model d’escola (segurament el vostre) que sense notes ni exàmens, res no tenia sentit.

    Una escola on memoritzar coneixements de forma acrítica era el més valuós i aprovar un examen amb bona nota era la clau de volta de tot el que s’hi feia. L’oblit posterior no era important si ja s’havia superat el tràmit.

    L’escola avui, per ser útil, ha de donar resposta a una realitat diferent i el model avaluatiu no pot ser el mateix.

    Avaluar és molt més important que posar una nota. Avaluar té sentit en la mesura que serveix per aprendre, per millorar… Equivocant-nos, reflexionant a partir de l’error per fer-ho millor la següent vegada, seguir un procés de millora continuada és el millor camí per aprendre. L’error ajuda a aprendre i l’avaluació ha d’ajudar a fer-se conscients del que sabem fer bé i en què i com podem millorar.

    Com heu après a fer anar l’ordinador i el mòbil molts de vosaltres, si no és havent-ne perdut la por, a partir de l’assaig/error, l’autoavaluació, la constància i l’ajuda d’una companya o un company?

    Més important que fixar-se en la nota, observeu, amb l’ajuda dels mestres, si els vostres fills i filles són conscients dels seus progressos i les seves dificultats, si estan disposats/des i motivats/des per seguir endavant i a fer-ho cada vegada millor, sabent que no tots parteixen d’allà mateix, que no tots van al mateix ritme, ni cal que en tots arribin al mateix lloc. Avaluar és donar valor.

    Mares, pares: l’escola no és una cursa d’obstacles, l’escola és un camí, un camí que té sentit per ell mateix i el més important no és voler anar de pressa, ni arribar primer. No us deixeu enganyar, els vostres fills o filles no són objectes de consum, ni sacs buits que cal omplir de continguts i coneixements. Si voleu ajudar-los, escolteu-los, parleu de què fan a l’escola, acompanyeu-los, engresqueu-los, valoreu-los…

    No us preocupeu si a l’escola no hi ha notes o si no redueix l’aprenentatge a un número.  Mireu si aprenen, si progressen, escolteu-los i confieu en les seves mestres i els seus mestres. Observeu si arriben a casa contents, motivats, si es fan preguntes que els ajuden a pensar, si s’hi senten a gust, com es relacionen o tenen amics, si cooperen, si l’escola (infantil, primària o ESO) els emociona!

    Malfieu-vos de l’escola que converteix l’aprenentatge en una competició, l’avaluació en exàmens o controls i els seus alumnes en números.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Per un decàleg de com procedir en la dinàmica del debat parlamentari
    Next Article
    Actualitat
    Prop de 200 científiques entren a les escoles per despertar vocacions
    Pere Vilaseca

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}