Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Microsoft redobla la seva aposta per l’educació adquirint Minecraft Education

    Anna Albaredagener 22, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Minecraft / Flickr.com
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La companyia fundada per Bill Gates, Microsoft, continua avançant en la seva voluntat d’entrar al sistema educatiu. Aquesta setmana ha adquirit Minecraft Education, una variant pensada per al context educatiu del popular videojoc Minecraft, que el mateix gegant de la informàtica va comprar l’any 2014 per 2.290 milions d’euros. El videojoc recrea espais en 3D on els jugadors poden construir des de zero el seu entorn, tant edificis com espais naturals, així com amb animals o competir amb d’altres jugadors entre moltes altres opcions. Tot un món de possibilitats creatives que molts docents han dut en els darrers anys al terreny educatiu.

    Minecraft Education és una variant del videojoc original, que va néixer l’any 2011 de la mà de la companyia emergent TeacherGaming capitanejada per Joel Levin, professor d’una escola privada de Nova York, i Santeri Koivisto, un empresari finlandès. Al principi, la versió alternativa la van distribuir entre un públic reduït: els 120 alumnes de Levin. La idea del professor es basava en que els seus estudiants puguessin aprendre i aplicar coneixements i conceptes a través del videojoc com interpretar un mapa, aprendre anglès, fer càlculs matemàtics o adquirir habilitats socials entre moltes altres utilitats. La versió va tenir tant èxit que Levin i Koivisto van arribar a un acord amb la companyia creadora per distribuir la versió educativa per altres escoles amb el nom MinecraftEdu.

    Per instal·lar el joc, TeacherGaming cobrava 41 dòlars als centres per configurar el servidor i 15 dòlars per cada llicència d’estudiant. Fins ara, més de set mil escoles de 40 països havien adquirit el videojoc educatiu. Ha estat aquest èxit el que ha cridat l’atenció de Microsoft, que en els darrers mesos ha posat fil a l’agulla per negociar i convertir-se en el nou propietari del que ara s’anomenarà ‘Minecraft: Education Edition’. El gegant informàtic ha vist l’oportunitat de negoci i, a partir d’ara, introduirà alguns canvis en la distribució del joc: Microsoft cobrarà quasi 5 euros per estudiant a l’any -una quota fixa- per utilitzar la versió educativa del joc Minecraft. L’edició escolar permetrà que els docents puguin crear els seus propis projectes segons els objectius que es marquin pels seus estudiants i fer-ne un seguiment.

    No és cap secret que Microsoft aposta per invertir en educació. Segons un estudi de la Fundació Varkey, la companyia de Bill Gates és la setena a nivell mundial en invertir en aquest sector. Les primeres tres posicions les encapçalen el Banc Santander, IBM i Telefónica, per aquest ordre. Les seves injeccions de diners en aquest sector, algunes d’elles amb clara voluntat de negoci -com és el cas de Minecraft Education- obliguen a plantejar-se la neutralitat de l’educació allà on s’inverteix.

    De fet, la compra de MinecraftEducation no ha estat l’únic moviment de Microsoft en el món de l’educació aquesta setmana. El president de la firma, Sadya Nadella, ha anunciat aquest dimarts que donarà mil milions de dòlars a entitats sense ànim de lucre i a investigadors universitaris per implementar un servei en línia compartit que serveixi com a banc de recursos digitals (en anglès anomenat cloud computing services). Nadella ho ha anunciat des del World Economic Forum a la ciutat de Davos, a Suïssa, on les principals empreses líders al món es troben i diuen la seva sobre la seva percepció de l’actualitat i la realitat mundial. La donació es concretarà en els pròxims 3 anys i es preveu que arribi a setanta mil ONG’s sense ànim de lucre perquè puguin accedir a aquest servei de recursos online.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    aprenentatge educació gegant informàtic inveresió microsoft minecraft videojoc
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Ensenyament prorroga fins el 2019 el pla pilot de les escoles amb jornada intensiva
    Next Article
    Actualitat
    Pares s’uneixen per fer fora de dues escoles alumnes amb diversitat funcional
    Anna Albareda

    Related Posts

    Reportatge
    La Llançadora: Un punt d’orientació i acompanyament per a Adults i Joves a Sant Quirze del Vallès

    maig 8, 2025

    crònica
    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    maig 6, 2025

    Opinió
    Si no planifiques no saps on vas (ni tampoc d’on vens)

    abril 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}