El Diari de l’Educació seguim cada setmana a Barcelona FM comentant les notícies més destacades de la setmana. Aquest últim mes hem parlat a la ràdio del retorn dictats a França, de la reforma dels estudis de Magisteri i de la introducció dels llenguatges de programació a les aules.
A França aposten per fer a Primària un dictat cada dia per apuntalar l’aprenentatge de l’ortografia. És un bon recurs? Com ho fem a Catalunya? En parlem amb Jordi Balcells, autor de l’informe d’orientacions per l’ensenyament de l’ortografia publicat per la Generalitat.
Els directors dels centres educatius esperen mestres novells més ben formats en gestió de conflictes i en l’ús de l’anglès. Però com s’han de transformar els estudis de Magisteri? Li ho preguntem a Enric Prats, coordinador del Programa de Millora de la Formació de Mestres.
Cada cop més centres educatius aposten per introduir la robòtica i la programació. Per formar millors informàtics en el futur? No, perquè la programació afavoreix la resolució de problemes o el treball cooperatiu. Ho explica Artur Coll, mestre i enginyer.