Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Robots amics i altres ‘app’ fetes a l’institut

    Mònica Bergósjuny 11, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Activitat abans de l'entrega de premis 'mschools'
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Es parla molt aquests dies de la imatge d’un angoixant futur en què els robots ens prendran la feina, els éssers humans servirem per poca cosa i ens acostarem sense remei a un món molt semblant a la distòpia de Blade Runner, en lluita amb els replicants. Però aquest relat no deixa de ser fictici, i la societat del futur també pot tenir una cara molt més amable. Els robots podran ser els nostres amics. Així ho ha demostrat la iniciativa dels alumnes de 4rt d’ESO de l’Institut Roseta Mauri de Reus Robots socials, els teus nous amics, que ha estat un dels projectes tecnològics guanyadors als mSchools Student Awards celebrat al Palau de Congressos de Catalunya.

    “Hem creat tres robots diferents, destinats a ajudar les persones de diferents edats. Un d’ells recorda a la gent gran quan s’han de prendre les pastilles i quines són, el segon ajuda els estudiants de Secundària a preparar-se la prova de Competències Bàsiques, i un tercer ajuda els nens més petits a adquirir hàbits com cordar-se les sabates o rentar-se les mans”, descriu el Joel, que forma part de l’equip guanyador en la categoria de ‘Comunitats sostenibles’ de l’assignatura App Education.

    Una altra de les iniciatives premiades, en aquest cas a la categoria d’Inclusió, equitat i educació sostenible, ha estat Ka’ike de l’Institut d’Altafulla. Aquesta app parteix de l’objectiu de “conscienciar dels problemes al món”. A partir d’un mapa, apareixen diferents jocs associats a la manera de resoldre les problemàtiques més destacades de cada continent. “Com per exemple, la criminalitat a Amèrica Llatina, el desgel als pols o la desforestació a l’Amazones”, explica l’Adaia, una de les alumnes participants.

    En total s’han premiat 24 projectes que han estat triats entre els més de 35.000 alumnes de 1.800 centres educatius que han participat al programa mSchools al llarg del curs escolar. Impulsat pel Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’associació d’operadors mòbils GSMA, el programa inclou l’assignatura App Education, una matèria que busca introduir el món digital a l’aula i acostar l’escola al món empresarial. “Els alumnes aprenen a programar, presentar els seus projectes, muntar la seva empresa, treballar en equip i treure el màxim potencial de cadascú”, assenyala Albert Forn, director de mSchools.

    App Education rep a 4rt d’ESO el nom de Mobilitzem la Informàtica i a 3r d’ESO Apliquem la Tecnologia. També s’imparteix als Cicles Formatius, a Batxillerat i a Primària amb projectes específics d’introducció a la programació. Els equips premiats han estat guardonats amb una estada al mSchools TechCamp, uns campaments d’estiu tecnològics que es celebraran a finals de juliol.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    mschools
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    2.892 estudiants es matriculen a la prova addicional de la Selectivitat per accedir als graus d’Educació
    Next Article
    Actualitat
    La Selectivitat estrena una prova addicional per als estudiants que vulguin ser mestres
    Mònica Bergós

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}