Durant aquesta primera setmana d’Escola d’Estiu hem escoltat que alguns dels conferenciants del Tema General ja havien participat en algunes Escoles d’Estiu organitzades per Rosa Sensat, com a professors, com alumnes i/o com a ponents. No és estrany , doncs, aquesta és la 49 ena. Escola d’Estiu després de la represa, en plena dictadura del general Franco.
Tenir a tocar de dits l’organització de la 50ena. Escola d’Estiu, ens obliga a plantejar-nos no sols la celebració de la mateixa, també una anàlisi de la feina feta, amb encerts i desencerts, i, un projecte de continuïtat.
La voluntat de l’Escola d’Estiu que s’organitza des de l’Associació de Mestres de Rosa Sensat és el de la formació permanent de mestres per a la renovació pedagògica, per a canviar les rutines de l’escola tradicional i realitzar l’acció educativa pensant en els infants i joves. Marta Mata, la primera directora de l’escola de mestres de Rosa Sensat, ens ho deia :”No és la ciència, o el mestre, el centre de l’educació i de l’escola, sinó L’INFANT, al voltant del qual gira l’activitat i el contingut de l’educació”
Enguany el Tema General el dediquem a “La societat canvia. I l’escola?”, una pregunta potser un xic retòrica però en l’àmbit del Tema General, l’apartat de l’Escola d’Estiu, de debat i reflexió de mestres i professors de totes les etapes educatives amb visions, també, des del món exterior escolar, ens permetrà unes conclusions per a la millora de la pràctica pedagògica a la classe, amb cadascú dels nens i nenes, a l’escola, en el projecte educatiu, en la ciutat i … perquè no, potser també en l’administració.
Aquestes aportacions externes les podeu seguir des del Diari d’Escola d’Estiu que es penja a la web de Rosa Sensat, i, fins i tot podeu veure i escoltar les intervencions, gràcies als avanços tecnològics.
Acabàrem aquesta Escola d’Estiu i iniciàrem els preparatius de la propera amb la mateixa passió per canviar les rutines de l’escola , amb la mateixa passió per renovar pedagògicament el dia a dia de mestres i professors, sigui quina sigui la llei que hi hagi en vigor, i amb la mateixa passió perquè els infants i joves aprenguin a pensar i a viure autònomament, com a ciutadans lliures.