En un món com en el que vivim, ràpid, dinàmic, en canvi constant i ple d’innovacions, la formació del professorat és un element clau. Tot i així ens trobem que organitzar la formació disciplinar i didàctica no sempre és una tasca senzilla. Hem de valorar què volem, quines ofertes tenim i quin és el nostre temps.
Avui en dia, el professorat disposa de múltiples opcions de calendari i de format, al llarg del curs o en temps d’estiu, propostes virtuals o presencials, en el propi centre o fora. L’oferta és amplia i tot i així no sempre s’adequa a les nostres necessitats, expectatives o intencions. Quan el que busquem és una formació en la recerca i en la innovació fruit de la pròpia reflexió i del saber dels altres és quan ens hem de fer un grup a mida, es a dir, un grup de treball.
Els grups de treball són una opció prou vàlida i interessant per aquesta formació continuada que demana la nostra professió avui. Així el grup pot ser l’espai i el temps per compartir expectatives, coneixement, reptes i també problemes. els problemes que ens trobem en la nostra vida professional.
Els grups de treball ens permeten reunir-nos amb altres docents amb els que compartim interessos, amb els que tenim en comú l’interès per analitzar i reflexionar sobre la nostra pràctica, per debatre com plantejar l’ensenyament i l’aprenentatge, i l’avaluació o com afrontem els reptes de futur, i poder elaborar propostes i fins i tot animar-nos a produir materials que incideixin directament en l’aprenentatge dels alumnes i en la nostra millora docent.
És per aquests motiu que podem dir que els grups de treball ens permeten formar-nos amb els altres, compartint diàleg i reflexions, perquè tots som mestres i alumnes. Reivindiquem des d’aquí la oportunitat que ofereix l’Associació de Mestres Rosa Sensat per tal de què els diferents docents puguem posar en pràctica aquesta formació reflexiva i permanent del professorat, fent-la una opció real i eficaç, que ens permet aconseguir el que la nostra professió ens demana: una constant actualització científica, didàctica i pedagògica.