Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Una amistat inspiradora

    Àlex Rocas Jordidesembre 2, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Júlia Puig, el curs passat, estudiava el segon curs de batxillerat a l’Institut Jaume Balmes de Barcelona. Quan va haver de triar un tema per al treball de recerca, es va decantar per investigar sobre la síndrome de Down. L’amistat amb l’Emma, una noia amb la qual ha crescut, que té aquesta síndrome, va ser determinant a l’hora de fer el treball La síndrome de Down. Una anàlisi de com la nostra societat viu la diferència.

    En el lliurament del premi, la Júlia Puig va explicar què li ha aportat aquesta feina:

    1. Conèixer i entendre del tot una amiga que té la síndrome.
    2. La idea que les coses poden canviar, començant per l’escola, perquè les persones amb la síndrome de Down creixin i es formin al costat d’altres nens que no tenen la síndrome, amb els recursos necessaris, que avui no hi són.
    3. El fet que actualment està estudiant pedagogia a partir d’haver fet aquest treball, es vol especialitzar en psicopedagogia, i dedicar-se professionalment a l’atenció de persones amb la síndrome de Down.

    Ignasi Puigdellívol, catedràtic de Didàctica i Organització educativa de la Universitat de Barcelona, president del jurat, va destacar que el treball de  la Júlia entra en els sentiments de les persones que tenen la síndrome i es planteja quina és l’escola més adequada, quines són les sortides laborals i quin coneixement en té la gent. Uns objectius que la tutora del treball, la professora de l’Institut Jaume Balmes, Pilar Horta, va resumir tot citant Josep Maria Jarque: “La diferència ha de ser assumida per l’escola i per la comunitat com un element enriquidor”, i afegí que els professors i les professores haurien de sortir de casa i entrar a l’escola amb aquest missatge.

    En la seva intervenció, Maite Aymerich, que encara era la directora general de Currículum i Personalització el dia del lliurament del premi, va assenyalar que la inclusió és el camí i l’escola té un paper importantíssim en aquest sentit perquè a l’escola comencen moltes coses i és gràcies a l’escola que canviarem moltes coses en la societat. I va remarcar que, al marge de la manca de recursos, el que costa més per a la inclusió és el canvi de mirada, el canvi de mentalitat. La Sra. Aymerich va avançar que el departament està treballant en un disseny universal de l’aprenentatge que ha de permetre treballar als centres d’una manera inclusiva per a tot l’alumnat.

    Katy Trias, presidenta de  la Fundació Catalana Síndrome de Down, havia explicat a l’inici de l’acte que l’objectiu de la FCSD és un món més just en el qual totes les persones participin i convisquin en igualtat de condicions en la societat com a ciutadans de ple dret i en harmonia amb la natura.

    El treball de la Júlia Puig és una demostració que tots els objectius fins ara esmentats són assolibles i que un sentiment noble com el de l’amistat és meravellosament inspirador.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    La millor escola per l’Aleix
    Next Article
    Reportatge
    Nens sense vacunes: el drama dels països pobres llasta la salut dels més petits
    Àlex Rocas Jordi

    Related Posts

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}