Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)

    Cinquanta anys construint la Nova Escola Pública

    Joan Domènech
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » El Consell Escolar de Catalunya engega un debat sobre el futur de l’educació

    Actualitat
    El Consell Escolar de Catalunya engega un debat sobre el futur de l’educació

    Pau Rodríguezoctubre 3, 20164 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Lluís Font, Carles Puigdemont, Meritxell Ruiz i Francesc Pedró, a l'acte del CEC.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    En educació, el que es fa avui condiciona irremediablement el que passarà demà. És per això que el Consell Escolar de Catalunya (CEC), màxim organ institucional de representació de la comunitat educativa, ha posat en marxa la iniciativa Ara es demà, un procés participatiu on està previst que hi prenguin part desenes de milers de professionals i persones vinculades a l’educació per reflexionar cap on ha d’avançar el sistema educatiu català en els propers anys.

    La implicació de tantes veus, segons ha reivindicat el president del CEC, Lluís Font, “permetrà veure la realitat educativa amb major claredat i també poder anar més enllà dels aspectes que afecten la quotidianitat”. Font ha insistit que aquest ha de ser un procés de reflexió “sense restriccions”, que no s’imposi abans de començar “limitacions d’ordre normatiu o financer”. “Hem d’abordar el futur tal com ens agradaria que fos, sense pensar si Madrid ens deixarà fer tal cosa, o si tenim diners per a tal altra”, ha posat com a exemple el president del CEC.

    La presentació d’Ara és demà ha tingut lloc aquest dilluns al vespre al Palau de la Generalitat, en un acte institucional al qual hi han participat el president Carles Puigdemont o la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, aquesta última responsable de l’encàrrec del debat al Consell. Puigdemont ha expressat la voluntat que l’educació “passi a primera línia” del debat, sobretot en el marc del procés sobiranista català. “Si volem construir un nou Estat l’educació ha de ser una biga mestra”, ha afirmat, per després afegir que ara mateix l’Estat espanyol és una “cotilla” que no deixa emprendre a Catalunya canvis educatius de gran envergadura.

    La consellera Ruiz, per la seva banda, ha apel·lat a la comunitat educativa com a “centre de la reflexió” que ha de començar a partir d’ara, perquè, segons ha dit, “la viabilitat del sistema educatiu només està garantida si hi ha un ampli consens”, tal com va passar, en la seva opinió, amb la Llei d’Educació de Catalunya.

    L’acte ha servit també per desgranar els detalls d’un debat participatiu que pretén mobilitzar fins a 100.000 persones i entitats de la comunitat educativa. Començarà amb un cicle de cinc ponències sobre aspectes clau del sistema educatiu: Els pilars del sistema educatiu -a càrrec del mateix Font-, L’arquitectura del sistema educatiu –per l’actual president del Consell Superior d’Avaluació, Joan Mateo-, El centre educatiu -per Francesc Pedró, cap de Polítiques Sectorials i TIC de la UNESCO-, El professorat -pel catedràtic de Teoria de l’Educació de la UB Miquel Martínez- i L’alumnat -a càrrec de la catedràtica de la UAB Neus Sanmartí-.

    Aquestes ponències, que Font ha insistit novament que hauran de ser “sense autolimitacions ni apriorismes”, se sotmetran durant el mes de novembre a un anàlisi per part del Consell Escolar, que després intentarà articular les aportacions en línia a través de “mails personalitzats”. En paral·lel, es convocaran jornades amb experts internacionals i amb presència de bones pràctiques de centres catalans.

    En un debat sobre el futur de l’educació, ha estat destacable també la coincidència de totes les intervencions a l’hora de reivindicar el llegat de la tradició pedagògica catalana. Ho han fet Puigdemont i Ruiz quan han destacat el paper de la Mancomunitat i els moviments de renovació pedagògica en els canvis educatius de la primera meitat del segle XX, hi ha insisit Font quan ha defensat que l’educació catalana viu una “tercera primavera pedagògica” –hipotesi desenvolupada per Jaume Carbonell en aquest diari-, i s’hi ha referit Francesc Pedró en assegurar que en el camí cap a “facilitar aprenentatges” caldrà “retrobar formes d’ensenyar emprades fa molts anys”. “Avui a les aules la gent fa amb els mitjans digitals el que fa dècades Freinet va aplicar amb impremptes”, ha recordat. 

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Canvi educatiu Carles Puigdemont Consell Escolar de Catalunya Francesc Pedró Lluís Font Meritxell ruiz sistema educatiu
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Pablo Gentili: “L’OCDE imbecilitza el concepte del coneixement”
    Next Article
    Opinió
    Burquini?
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Actualitat
    Les claus per reduir l’abandonament escolar prematur a Barcelona

    juny 23, 2025

    Opinió
    La crisi de la professió docent

    juny 17, 2025

    Opinió
    La Teoria de l’Embut Educatiu

    juny 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}