Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Pels meus alumnes, sort i coratge

    Opinió
    Pels meus alumnes, sort i coratge

    Gina Driéguezjuny 14, 20223 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquest és el meu primer any com a docent i el meu primer any com a docent de batxillerat i per tant d’alguna manera sento que s’examinen ells i m’examino jo. I voldria pensar que això amb els anys anirà menguant però crec i em consta que aquests nervis i aquesta pressió la seguiré tenint passin els anys que passin.

    Aquest curs els he preparat per història de l’art, la meva assignatura predilecta, i crec que he aconseguit que per molts d’ells també ho sigui, però ara, després d’un curs sencer fent una llista d’obres interminable i ensenyant-los a mirar, a observar, a analitzar, a relacionar i a entendre, s’hauran d’enfrontar a un examen on no poden expressar-se, ni demostrar què han après, ni podran parlar dels manifestos d’avantguardes que hem llegit, ni del debat que hem tingut a classe sobre si l’art contemporani connecta o no amb les classes treballadores, ni tant sols podran explicar les classes i lectures que hem fet sobre dones pintores o sobre estudiar història amb visió de gènere. Però vull pensar que això s’ho emporten per ells, per la vida.

    L’examen d’història de l’art és l’últim dia a l’última hora, i encara que a molts durant el curs els ha anat bé i volien preparar-se, per aquestes coses absurdes del sistema cada vegada pondera menys i fa que menys alumnes s’hi presentin. No és just, però poques coses en aquest sistema ho són. Saber que l’Iker, la Míriam o la Manar entraran a la carrera que volen per dècimes i per l’atzar és estrany i injust.

    I com a docent de batxillerat em fa qüestionar-me si preparo els meus alumnes per treure una nota concreta en un examen concret d’un dia concret (en plena onada de calor) o si la meva feina és despertar interès, obrir noves finestres, plantejar noves preguntes i acompanyar als meus (perquè ja els sento meus) adolescents en el procés d’aprendre.

    Em pregunto si la meva feina és preparar els alumnes per treure una nota concreta en un examen concret d’un dia concret o és despertar interès, obrir noves finestres, plantejar noves preguntes i acompanyar-los en el procés d’aprendre

    Malgrat tots els malgrats, sé que els anirà bé, que ho faran bé, que trauran nota i que confio en la seva capacitat d’estar tranquils i encertar responent allò que toca, i no pas allò que han après. I si llegeixen això abans que comencin les PAU, que recordin els meus consells: dormiu bé, hidrateu-vos molt, penseu abans de respondre i sobretot, sobretot, sobretot: un número mai determinarà qui sou ni com estudiants ni com a persones.

    I una abraçada i molt força a tots els estudiants de 2n A i 2n B del C.E Jaume Balmes. I a tot el fantàstic equip de docents de postobligatòria que han fet del meu curs la millor de les experiències.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió Selectivitat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El soroll del trànsit a les escoles empitjora l’atenció i la memòria dels infants
    Next Article
    Opinió
    Allò tan vilipendiat del llibre de text
    Gina Driéguez

    Related Posts

    Opinió
    La inclusió és possible

    desembre 23, 2025

    Opinió
    Deixar la psicomotricitat? Efectes en el desenvolupament i benestar infantil

    desembre 23, 2025

    Opinió
    Ressenya: ‘Disidencia docente. Habitar las aulas en las fronteras del capitalismo digital’

    desembre 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.