Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    Laura Morera
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » CCOO posa en marxa una consulta sobre com millorar el sistema educatiu

    Actualitat
    CCOO posa en marxa una consulta sobre com millorar el sistema educatiu

    Redacciógener 12, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Els sindicats reclament que el 6% del PIB es destini a ensenyament | CC.OO. de Catalunya
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    “Quines creus que són les causes principals de la davallada dels resultats PISA?” Amb aquesta pregunta comença CCOO Educació una enquesta a les professionals del sector amb l’objectiu de posar en comú les causes i solucions per tal d’elaborar un informe.

    Entre les més de 30 respostes possibles figuren, per exemple, les ràtios elevades, la manca de finançament, la manca de temps per coordinar i planificar, el tipus de formació inicial, l’assetjament escolar, les condicions laborals, la falta de recursos, els equips educatius poc estables, les conseqüències del decret de plantilles, les conseqüències de la pandèmia, la segregació escolar o la situació socioeconòmica d’algunes famílies.

    El sindicat també consulta sobre el grup de 18 persones expertes recentment creat per impulsar mesures de millores educatives a curt i mitjà termini a Catalunya, o sobre si la Conselleria d’Educació hauria de preguntar a totes les professionals dels centres educatius per trobar conjuntament estratègies per millorar els resultats educatius.

    També demana propostes per millorar la feina diària de les professionals, i enumera alguns suggeriments a escollir per augmentar la qualitat educativa, com ara la baixada de ràtios a l’aula, un finançament que arribi al 6% del PIB, promoure un millor reconeixement dels professionals, més participació als claustres, més recursos per a l’educació inclusiva, estabilitat de les lleis educatives, equips multidisciplinars als centres educatius, l’erradicació de la segregació escolar o la coeducació efectiva.

    Més de 1.000 respostes en 24 hores

    El formulari, que es pot contestar fins divendres 19 de gener a les 10 hores, ja ha rebut més de 1.000 respostes en les primeres 24 hores. Des de la Federació d’educació de CCOO expliquen en un comunicat que volen “escoltar i saber l’opinió de totes les persones professionals de l’educació per valorar ‘L’estat de l’educació a Catalunya: la seva qualitat i els resultats educatius’”.

    Argumenta que és necessari fer aquesta valoració arran de l’últim estudi PIRLS (Estudi Internacional de Progrés en Comprensió Lectora) situava Catalunya a la cua en comprensió lectora, i que els resultats de l’Informe PISA (Programa per a l’Avaluació Internacional dels Estudiants) també destacaven els mals resultats acadèmics.

    Per aquest motiu, ha elaborat aquest qüestionari amb vuit preguntes [bit.ly/PisaCCOO] que ha difós entre totes les treballadores i treballadors de l’educació, des del 0-3 fins a la universitat, de diferents titularitats i per personal docent i no docent. A partir de les respostes obtingudes, farà un informe que presentarà a la Conselleria, al Consell Educatiu de Catalunya i a les diferents taules de negociació.

    “Perquè volem que participis del Debat que ha engegat  la Conselleria, perquè l’educació ens preocupa i ens ocupa, perquè l’educació és una cosa de tothom, de tota la comunitat educativa, i considerem que les professionals de l’educació tenim moltes coses a dir”, remarca CCOO Educació.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    CCOO Educació Informe PISA PISA Proves PISA
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Després de PISA
    Next Article
    Actualitat
    Més educadores socials per a una inclusió real als centres educatius
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Sinonímies

    juliol 4, 2025

    Opinió
    Feliç estiu, aventures en l’horitzó

    juliol 4, 2025

    Actualitat
    La USTEC denuncia davant el Síndic la suspensió del grup estable de substitucions de personal docent

    juliol 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}