Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Un examen extra per accedir a la facultat d’educació

    Actualitat
    Un examen extra per accedir a la facultat d’educació

    Pau Rodríguezgener 30, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    No n’hi haurà prou amb la nota de tall de batxillerat per entrar als graus d’educació infantil i primària. Els estudiants que vulguin ser mestres hauran d’aprovar un examen específic -sota el nom de Prova d’Aptitud Personal- a més de la selectivitat. Així ho han acordat les dotze universitats catalanes amb el Govern de la Generalitat, i ho han fet públic després de la reunió del Consell Interuniversitari de Catalunya d’aquest dijous.

    La nova prova avaluarà coneixements, habilitats i competències “imprescindibles per cursar amb èxit el grau”. Això és tot el que se’n sap fins ara, a l’espera que es desenvolupin els continguts i format de cara al juny del 2015, quan es durà a terme per primera vegada. El Govern i els rectors de les universitats han considerat que no hi havia marge de temps per aplicar l’examen aquest curs, però a canvi sí que demanaran als aspirants a entrar a les facultats d’educació que obtinguin en llengua catalana i castellana una mitjana d’un 5 a la selectivitat -i un mínim de 4.

    Aquest augment de l’exigència s’emmarca en la voluntat de la conselleria d’Ensenyament i de les universitats catalanes de millorar la formació dels mestres com a palanca per augmentar l’èxit i combatre el fracàs escolar. Rigau fa temps que sosté que un mestre hauria de tenir amplis coneixements de cultura general, i l’acord al qual han arribat avui les universitats i el Govern explicita que la prova servirà per exigir als aspirants “un bon nivell de coneixements de base”, especialment “vinculats a les competències lingüístiques”.

    Segons l’acord al qual han arribat universitats i Govern, aquesta prova també servirà per posar al mateix nivell -i exigir els mateixos requisits- als estudiants que provinguin del batxillerat i els que vulguin entrar des dels graus superiors de Formació Professional.

    Aquesta és una mesura més dins el Progama de millora i innovació en la formació dels mestres, un projecte que dirigeix el catedràtic de Teoria de l’Educació de la UB, Miquel Martínez. Dins el marc d’aquest pla, aquest curs 2013-2014 ja s’ha posat en marxa el doble grau d’educació infantil i primària, que fins ara només es podien cursar per separat. Aquesta doble titulació, present en sis universitats catalanes en forma de pla pilot, requereix una nota de tall més elevada per accedir-hi, i representa que ha d’oferir una formació de més qualitat als estudiants: estades a l’estranger, reforços de llengua, matemàtiques i tecnologies i períodes de pràctiques en escoles de referència.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Consell Interuniversitari de Catalunya Formació de mestres Irene Rigau Universitats
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Twournal, una revista acadèmica a través de Twitter
    Next Article
    Actualitat
    El ministeri repartirà beques Erasmus més quantioses en funció dels resultats
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025

    Actualitat
    Harvard planta cara a Trump: quan la universitat és l’esperança democràtica

    abril 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}