Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta

    Javier González: “L’Associació Escola Benaiges continua gràcies al suport de la gent”

    Ana Basanta

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Així serà la futura prova d’accés als estudis d’Educació Infantil i Primària

    Redaccióoctubre 4, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Alumnes de Segon de Batxillerat fan l'examen de selectivitat. Imatge d'arxiu / SANDRA LÁZARO
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Prova d’Aptitud Personal (PAP), l’examen addicional a la Selectivitat que hauran de superar els estudiants que vulguin accedir als graus d’Educació Infantil i Primària a Catalunya, va prenent forma. Aquest dimecres 2.700 alumnes de primer curs d’aquests estudis s’han sotmès a una prova pilot que ha de servir per acabar d’ajustar uns exàmens que està previst que s’implantin el proper mes de juny. (Al final d’aquest text es poden consultar íntegrament els documents amb el contingut de la prova).

    L’objectiu de la PAP és augmentar el nivell d’exigència en l’admissió dels estudiants a les carreres d’Educació Infantil i Primària de totes les facultats que les ofereixen, siguin públiques o privades. A més de superar les clàssiques Proves d’Accés a la Universitat (PAU) –la popularment coneguda com a Selectivitat, que inclou bona part de les matèries del Batxillerat–, els futurs mestres hauran de superar un exàmen que constarà de dues parts: una de competència comunicativa i de raonament crític (de dues hores de durada), i una de competència logicomatemàtica (de 1.30 hores de durada).

    Pel que fa a la primera, inclou exercicis de comprensió lectora, capacitat de síntesi i expressió escrita –tot a partir de l’anàlisi d’un article–, i d’identificació i correcció d’errors de normativa lingüística. La segona part consta de 25 exercicis relacionats amb la competència logicomatemàtica. Per superar la prova els estudiants hauran de treure un cinc (sobre deu) de mitjana entre les dues parts, sempre que cap d’elles hagi estat suspesa amb menys d’un quatre.

    • Revolucionar la formació de mestres: de professors autòmats a autònoms

    El director general d’Universitats, Josep Pallaràs, ha expressat que amb aquests nous criteris d’accés als estudis d’Educació, a més d’apujar el llistó dels futurs mestres, es vol “emetre un missatge a la societat perquè col·labori a incrementar el prestigi de la professió docent, una qüestió essencial en qualsevol societat democràtica avançada”. Aquests canvis s’emmarquen dins el Programa de millora i innovació en la formació dels mestres (MIF), que des del 2013 busca actualitzar els estudis de Magisteri per millorar la professió docent.

    De fet, aquesta no és la primera mesura que s’aplica per endurir l’accés als estudis d’Educació Infantil i Primària. Ja fa dos anys que als qui volen entrar a aquestes carreres se’ls exigeix que obtinguin un cinc de mitjana entre les proves de català i castellà de la Selectivitat (i un mínim d’un quatre en cadascuna d’elles).

    Amb la prova pilot el que es pretén és ajustar el nivell o la durada dels exercicis en funció dels resultats d’aquest dimecres, que es coneixeran al novembre.



    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Formació inicial Grau d'educació Magisteri MIF Miquel Martínez Proves d'Accés a la Universitat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La baixa inversió en educació a Catalunya llastra l’equitat i la innovació
    Next Article
    Actualitat
    El Ministre d’Educació se salta el debat al Congrés sobre la derogació de les revàlides
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}