Avui els estudiants s’examinen de llengua castellana i literatura, llengua catalana i literatura, pel que fa a la fase general; i, pel que fa a l’específica, de ciències de la terra i del medi ambient, fonaments de les arts, matemàtiques aplicades a les ciències socials, anàlisi musical, literatura castellana i dibuix tècnic. Demà ho faran d’Història i Llengua estrangera (fase general) i de dibuix artístic, llatí, matemàtiques, història de l’art i química (fase específica). I per divendres queden els examens de física, geografia, economia de l’empremsa, electrotècnia, història de la filosofia, biologia, cultura audiovisual, grec, disseny, literatura catalana i tecnologia industrial, tots ells de fase específica.
Hi haurà 161 tribunals ubicats en seus universitàries i alguns centres de secundària, distribuïts en 20 poblacion. Pel que fa a les novetats de les PAU d’aquest any, la secretaria d’Universitats i Recerca només en destaca dos: 1) per primera vegada, l’alumnat de la Vall d’Aran, que s’examina a la Universitat de Lleida, disposarà d’enunciats d’examen redactats en llengua aranesa en la matèria d’Història. I 2) Per primera vegada també, l’alumnat del sistema educatiu andorrà i que vulgui examinar-se de matèries de la fase específica per incrementar la seva nota d’accés en la fase d’admissió, realitzarà els exàmens en el tribunal de la Universitat de Lleida ubicat a La Seu d’Urgell.
Us deixem algunes reflexions publicades al Diari de l’Educació en els darrers que van en sentit contrari del model de prova que continua sent avui la selectivitat
David Bueno: Cap a una Selectivitat (més) competencial
La gràcia d’unes PAU competencial és justament afavorir l’eficiència d’aquests aprenentatges, no només el dia de la prova sinó també pel seu efecte mirall, en la manera com s’ensenyen les matèries especialment a secundària i a batxillerat
Teresa Terrades: Que la Selectivitat no sigui un mur contra la innovació educativa
Com s’haurà de plantejar aquest Batxillerat quan la innovació pedagògica que estem mirant de fer avançar s’hagi desplegat en la majoria de centres?
Francesc Imbernón: La mal anomenada i antiga ‘selectivitat’
Després de més de 40 anys, amb variacions, no es poden mantenir unes proves que el que avaluen es la memòria, la repetició i els coneixements.
Neus Sanmartí: “Hi ha professors que no ensenyen només a superar la PAU, sinó també a pensar”
“L’avaluació hauria de tenir 3 elements: detectar els problemes de l’alumne, entendre’ls i prendre decisions per ajudar-lo a millorar. Si t’hi fixes, cap d’aquests elements és la nota”.