Durant tots aquests anys hem corroborat que l’escola inclusiva és un model beneficiós per a tota la comunitat educativa, però també hem anat veient com els governs s’han anat desvinculant de la seva responsabilitat en el model educatiu de la comarca del Garraf.
En aquestes dates on la il·lusió ha de ser present, més que mai, a les nostres vides, no volem ser menys, no volem perdre la il·lusió o millor dit, la volem compartir, volem seguir afavorint la taca d’oli que ajudi a entendre que la configuració d’una escola per a tothom és possible, que una societat inclusiva és possible i necessària.
Sabent que Ses Majestats els Reis són Mags però que la màgia no existeix, la nostra mirada ens porta a defensar la configuració d’una realitat d’ESCOLA INCLUSIVA.
Ara més que mai necessitem unes línies de treball basades en una llei d’Educació estable, blindada, independent del govern del moment. Necessitem un marc d’actuació que:
- RENUNCIÏ a qualsevol forma d’exclusió, que entengui que la segregació atempta contra la igualtat social i per tant que l’Escola Inclusiva és l’únic camí cap a la configuració d’una societat inclusiva real.
- FOMENTI el desenvolupament de TOTS els infants en entorns ordinaris independentment de les seves necessitats de suport, construint una escola basada en la igualtat d’oportunitats.
- ENTENGUI que la inclusió no és una qüestió de Bona Voluntat, parlem de drets i la seva vulneració s’anomena discriminació. Drets pactats i vigents des del 2007 amb l’ONU. (Convenció dels drets de les persones amb discapacitat 2006)
- AFAVOREIXI una escola amb els recursos materials i personals necessaris per a configurar l’escola com un espai d’aprenentatge, d’estimació i de creixement personal i social per a tots els infants, eliminant les barreres que els dificulten la participació, el desenvolupament i l’aprenentatge, tal com es concreta en el nou i no estrenat decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.
- ASSEGURI la formació de tots els mestres i professors per a fer-los competents a l’hora de donar resposta a la diversitat de les aules mitjançant processos de Disseny Universal de l’aprenentatge i la cooperació.
- GARANTEIXI la coordinació amb els professionals de l’àmbit sanitari en aquells casos que sigui necessari.
- EVITI la creació d’entorns escolars artificials, no naturals. Que parteixi del fet que la diversitat és natural i la naturalesa és molt sàvia. Cal una transformació dels centres d’educació especial en serveis de suport als centres ordinaris.
- VALORI l’aprenentatge entre iguals, dins l’aula, com a mecanisme únic pel desenvolupament d’infants i joves emocionalment intel·ligents.
- EMPATITZI amb les necessitats dels infants i les seves famílies, necessitat de sentir-se membres d’una societat de TOTS I PER A TOTS, sent capaços de donar el paper que es mereixen les famílies pel que respecta a les decisions sobre el desenvolupament formatiu del seu fill/a.
- ADEQUI l’espai del migdia i del lleure escolar perquè sigui realment educatiu, entenent que els infants no deixen de necessitar els suports en aquests espais.
- INCLOGUI com a personal del claustre, psicopedagogs, fisioterapeutes i logopedes actualment depenent de serveis externs el que dificulta una atenció de qualitat de l’alumnat.
- GARANTEIXI la continuïtat del model d’escola inclusiva a l’educació secundària obligatòria per a TOTS els infants escolaritzats a les escoles ordinàries al Garraf.
- FOMENTI l’existència d’una partida pressupostària assegurada per tal de configurar un sistema educatiu inclusiu de qualitat.
Bé, estimats Reis d’Orient, sabem que potser som agosarats, però no volem deixar passar l’oportunitat de dir-vos que creiem en vosaltres, tot i saber que la màgia no existeix, volem creure que SI existeix el dret a ser diferent en un món divers i que un món més just ÉS POSSIBLE.