Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Carta als Reis d’Orient per un 2019 plenament inclusiu

    Redacciógener 2, 20194 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    iStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    iStock

    Durant tots aquests anys hem corroborat que l’escola inclusiva és un model beneficiós per a tota la comunitat educativa, però també hem anat veient com els governs s’han anat desvinculant de la seva responsabilitat en el model educatiu de la comarca del Garraf.

    En  aquestes dates on la il·lusió ha de ser present, més que mai, a les nostres vides, no volem ser menys, no volem perdre la il·lusió o millor dit, la volem compartir, volem seguir afavorint la taca d’oli que ajudi a entendre que la configuració d’una escola per a tothom és possible, que una societat inclusiva és possible i necessària.

    Sabent que Ses Majestats els Reis són Mags però que la màgia no existeix, la nostra mirada ens porta a defensar la configuració d’una realitat d’ESCOLA INCLUSIVA.

    Ara més que mai necessitem unes línies de treball basades en una llei d’Educació estable, blindada, independent del govern del moment. Necessitem un marc d’actuació que:

    • RENUNCIÏ a qualsevol forma d’exclusió, que entengui que la segregació atempta contra la igualtat social i per tant que l’Escola Inclusiva és l’únic camí cap a la configuració d’una societat inclusiva real.
    • FOMENTI el desenvolupament de TOTS els infants en entorns ordinaris independentment de les seves necessitats de suport, construint una escola basada en la igualtat d’oportunitats.
    • ENTENGUI que la inclusió no és una qüestió de Bona Voluntat, parlem de drets i la seva vulneració s’anomena discriminació. Drets pactats i vigents des del 2007 amb l’ONU. (Convenció dels drets de les persones amb discapacitat 2006)
    • AFAVOREIXI una escola amb els recursos materials i personals necessaris per a configurar l’escola com un espai d’aprenentatge, d’estimació i de creixement personal i social per a tots els infants, eliminant les barreres que els dificulten la participació, el desenvolupament i l’aprenentatge, tal com es concreta en el nou i no estrenat decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.
    • ASSEGURI la formació de tots els mestres i professors per a fer-los competents a l’hora de donar resposta a la diversitat de les aules mitjançant processos de Disseny Universal de l’aprenentatge i la cooperació.
    • GARANTEIXI la coordinació amb els professionals de l’àmbit sanitari en aquells casos que sigui necessari.
    • EVITI la creació d’entorns escolars artificials, no naturals. Que parteixi del fet que la diversitat és natural i la naturalesa és molt sàvia. Cal una transformació dels centres d’educació especial en serveis de suport als centres ordinaris.
    • VALORI l’aprenentatge entre iguals, dins l’aula, com a mecanisme únic pel desenvolupament d’infants i joves emocionalment intel·ligents.
    • EMPATITZI amb les necessitats dels infants i les seves famílies, necessitat de sentir-se membres d’una societat de TOTS I PER A TOTS, sent capaços de donar el paper que es mereixen les famílies pel que respecta a les decisions sobre el desenvolupament formatiu del seu fill/a.
    • ADEQUI l’espai del migdia i del lleure escolar perquè sigui realment educatiu, entenent que els infants no deixen de necessitar els suports en aquests espais.
    • INCLOGUI com a personal del claustre, psicopedagogs, fisioterapeutes i logopedes actualment depenent de serveis externs el que dificulta una atenció de qualitat de l’alumnat.
    • GARANTEIXI la continuïtat del model d’escola inclusiva a l’educació secundària obligatòria per a TOTS els infants escolaritzats a les escoles ordinàries al Garraf.
    • FOMENTI l’existència d’una partida pressupostària assegurada per tal de configurar un sistema educatiu inclusiu de qualitat.

    Bé, estimats Reis d’Orient, sabem que potser som agosarats, però no volem deixar passar l’oportunitat de dir-vos que creiem en vosaltres, tot i saber que la màgia no existeix, volem creure que SI existeix el dret a ser diferent en un món divers i que un món més just ÉS POSSIBLE.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    ‘Big data’: anàlisi de l’aprenentatge o aprenentatge de l’anàlisi?
    Next Article
    Actualitat
    La webteca inclusiva, un espai per compartir adaptacions curriculars i estratègies cooperatives
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}