Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Educació activa un pla per protegir la salut emocional de l’alumnat

    Redacciósetembre 3, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Departament d’Educació posarà en marxa aquest curs un pla per tal de preservar el benestar emocional i la salut mental de l’alumnat. Segons informa en un comunicat, aquest pla neix del fet que “els infants i joves, a causa de la pandèmia, han viscut situacions que fins ara mai no havien viscut, i que han tingut repercussió en la seva salut emocional”.

    En els darrers mesos han aparegut un munt d’informacions sobre l’augment de problemes de salut mental entre els joves, així com d’un increment en les taxes de suicidi juvenil. De fet, algues entitats ja van advertir d’aquest augment exponencial de casos fa un any, en especial a causa dels tres mesos de confinament. Aquest programa, diu Educació, “ha de permetre ajudar els centres en l’acompanyament a l’alumnat per pal·liar els efectes de la pandèmia”.

    Una de les accions previstes és l’elaboració d’un qüestionari, adreçat a l’alumnat del darrer cicle de primària, ESO i etapa postobligatòria, per conèixer l’impacte de la pandèmia i l’estat de la seva salut emocional. Un treball conjunt amb el departament de Salut, i que es desenvoluparà durant el primer trimestre del curs.

    Al mateix temps, també s’impulsarà un espai als centres, un punt de trobada, per tal que els joves puguin compartir les seves emocions. Es tractarà d’una instal·lació itinerant on l’alumnat, ja sigui en directe o veient de vídeos d’altres joves, comparteixi les seves vivències i expressi les seves inquietuds. “A partir d’aquí, entrarà en funcionament un programa pilot d’intel·ligència artificial que identificarà les paraules clau i es podran derivar els casos als corresponents canals sanitaris”, informa la nota.

    Més personal pels EAP

    Durant la resta del curs es posaran en marxa d’altres accions formatives i recursos per tal de proporcionar a professorat i alumnat les eines per acompanyar-los en superar les situacions d’angoixa, les conseqüències de la pandèmia i, en definitiva, afavorir un millor benestar emocional. Així, el Departament anuncia que es reforçaran els Equips d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) amb la incorporació de 101 professionals per acompanyar els centres i atendre els casos més vulnerables. També es reforçarà l’educació emocional al currículum, de forma transversal a totes les etapes, i que tindrà en la tutoria un paper destacat.

    Tanmateix, afegeix el comunicat, “cal recordar que el passat curs 2020-2021 es va posar en marxa la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència (USAV), amb l’objectiu de guiar i assessorar sobre l’abordatge a fer en situacions de violències. La funció d’aquesta unitat és gestionar tots els casos que arribin i coordinar-ne l’abordatge, garantir una actuació sense demora i l’escolta activa a les víctimes i treballar conjuntament amb els serveis territorials”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    ‘Annette’ i ‘Sempre amb tu’
    Next Article
    Entrevista
    Mounya Farhouni: «Els meus fills no tenen ni un amic català, perquè a la classe no n’hi ha»
    Redacció

    Related Posts

    Actualitat
    Maria Àngels Roca, nova presidenta d’Acellec

    desembre 18, 2024

    Actualitat
    Primer Fòrum Econòmic i Social de l’Acellec

    desembre 12, 2024

    Neixen les beques universitàries Jesús Serra

    abril 29, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.