Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    CCOO crearà un servei d’assessorament per a directors que vulguin mantenir la participació de les famílies

    Redacciósetembre 1, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El sindicat CCOO posarà a disposició dels directors d’escoles i instituts catalans un servei d’assessorament jurídic que els permeti sortejar l’aplicació de la LOMCE pel que fa als canvis que afecten a les funcions del Consell Escolar. Si fins ara aquest organisme tenia entre les seves funcions aprovar aspectes capitals del funcionament dels centres, com el projecte educatiu o la memòria anual, des de l’entrada en vigor de la llei Wert el seu paper ha passat a ser tan sols consultiu, una evident pèrdua de pes que ha indignat les associacions de famílies.

    Però CCOO considera que hi ha “escletxes legals” que permetien “mantenir un funcionament democràtic del centre sempre que es compti amb la voluntat del director”. Així s’expressava la secretària general de la federació d’Educació del sindicat, que ha assegurat que “la comunitat educativa és maltractada” per la nova llei. A més, ha aprofitat per recordar que la Generalitat en aquest cas “no s’ha enfrontat al ministeri presentant recursos”, tal com sí ha fet amb altres aspectes de la llei com la incorporació del castellà o la Formació Professional Bàsica.

    Just abans que acabés el curs escolar, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va assegurar que els directors haurien de comptar amb informes “preceptius” del consell escolar en la seva presa de decisions. Així comptava garantir la participació d’aquests organismes, tot i que les associacions de famílies i sindicats -com CCOO- consideren que no és suficient perquè sigui com sigui el Consell acaba perdent el seu paper vinculant.

    Ros ha anunciat que demà mateix es reuniran els serveis jurídics del sindicat per detallar com es durà a terme el manteniment de les funcions del Consell sense xocar amb la legislació. Segons ha avançat, amb tota probabilitat el director haurà de signar un projecte de direcció en el qual quedi constància la seva voluntat de sotmetre les decisions a votacó al Consell Escolar. En aquest sentit, Ros també ha volgut reconèixer la tasca realitzada per les escoles grogues i la Xarxa d’Escoles Insubmisses a l’hora de plantejar el manteniment del funcionament “democràtic” dels centres. “Una peça clau en la resistència a la LOMCE és la voluntat i coratge dels directors”, ha reiterat Ros.

    Altres fronts: la FP Bàsica

    Montse Ros ha exposat en una roda de premsa les principals preocupacions del sindicat davant una llei “que ja s’està aplicant”, ha dit. Per una banda, no ha tingut cap problema en reconèixer “l’esforç notable” de la conselleria a l’hora de mantenir els currículums previs a la nova llei. El cert és que al juny el departament d’Ensenyament ja va donar instruccions als centres de preservar l’ordenació curricular concretada en els seus projectes educatius.

    D’altra banda, tanmateix, Ros ha criticat la manca d’informació de la Generalitat a l’hora de sortejar altres mesures, com és el cas de la FP Bàsica, la nova formació de caire més pràctic es vol conduir els joves amb més problemes per aprovar ja a partir de Tercer d’ESO. Rigau va assegurar que recorreria als tribunals la FP Bàsica, i que no s’aplicaria mentre Wert no concretés quina dotació econòmica hi destinava. També avançar que potenciaria nous programes de formació postobligatoria que equivaldrien a tots els efectes als actuals Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI). Però el suprem va tombar el recurs de la Generalitat, i ara CCOO critica el “desconeixement” de com s’esquivarà el decret que regula aquesta formació.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Les cicatrius de qui s’ha fet adult en temps de crisi
    Next Article
    Actualitat
    Rere els passos d’Ana i Mía: els webs que fomenten l’anorèxia són legals
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}