Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    «Si a casa ningú entén res del que t’expliquen a l’escola, el camí el fas sol»

    Víctor Saura

    Sobre las competències bàsiques a Catalunya. Què està passant?

    Francesc Imbernon

    Professionals de 50 centres educatius demanen estabilitzar els equips socials a escoles i instituts

    Ana Basanta

    L’Ajuntament de Barcelona deixa sense feina més de 250 mestres d’Escoles Bressol Municipals

    Alba Moreno Fontclara

    El temps a l’escola, una paradoxa

    Pere Vilaseca Canaleta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » ‘El caftán azul’

    Opinió
    ‘El caftán azul’

    Jaume Celamarç 13, 20232 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    'El caftán azul'
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Un triangle. Un matrimoni. Ell amaga alguna cosa. Ella potser ho sap. Sempre domina la situació. Apareix un noi jove, aprenent de sastre, que vol fer caftans, esplèndids vestits artesans d’una bellesa que impressiona.

    Aquest vestit es converteix en una metàfora del que senten els tres personatges.

    Ja tenim el conflicte i ja intuïm què intenta amagar el sastre.

    No espereu tan escena tòrrida. No espereu la passió desbordada, aquella passió tan vista en el cine, quan la parella es despulla a l’escala, entren al pis i ell l’encasta contra la paret -moviment gens aconsellable sobretot si patim mals d’esquena- i s’acaben de desvestir i arriben a l’habitació i cauen damunt del llit com si fossin sacs de gra. No, aquí tot és més subtil. No es toquen, s’acaronen com deia, em sembla que era Van Manen quan defensava que en educació no toquem, sinó que acaronem perquè tocar és invasiu i acaronar és convidar a una relació que faci brillar la tendresa. Els amants, sigui la parella que sigui, s’acaronen com acaronen els fils i les teles per fer els caftans. S’acaronen amb la punta dels dits com quan agafen les agulles per fer els repunts i amb la mirada. Tendresa, sobretot quan el secret surt a la superfície.

    S’acaronen amb la punta dels dits com quan agafen les agulles per fer els repunts

    Bona i bella història d’amor, un dels temes universals de les belles arts. Una esplèndida contribució a aquest gènere que no ens mostra en gaires ocasions el món àrab, els carrers del Marroc, aquells carrers estrets que seran el paisatge de l’última escena, perquè en les belles històries d’amor sempre hi treu el nas la mort -recordeu els amants de Verona o la pel·lícula “Restless”.

    Els tres intèrprets  -Lubna Azabal, Saleh Bakri i Ayoub Missioui- fan un treball esplèndid com esplèndida i acurada és la direcció d’aquesta, per mi- obra mestra.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    amor cinema crítica opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Sebas Parra, mestre teixidor de complicitats
    Next Article
    Actualitat
    El Saló de l’Ensenyament reforça els serveis d’orientació
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    Davant l’odi que creix, educació antifeixista

    juliol 17, 2025

    Opinió
    Per un embat republicà cap a una escola nova

    juliol 16, 2025

    Opinió
    L’Ajuntament de Barcelona deixa sense feina més de 250 mestres d’Escoles Bressol Municipals

    juliol 16, 2025

    No hi ha comentaris

    1. Martí on març 14, 2023 7:34 am

      Una pel·lícula de gran bellesa, comparteixo tot el que es diu a l’article. Segona pel·lícula de la directora, que a igual que Adam, et fa passar una estona plena d’emocions. Conèixer l’autèntic Marroc. i amb les dues són tres personatges, el triangle, el número perfecte.

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}