Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » ‘El caftán azul’

    Opinió
    ‘El caftán azul’

    Jaume Celamarç 13, 20232 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    'El caftán azul'
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Un triangle. Un matrimoni. Ell amaga alguna cosa. Ella potser ho sap. Sempre domina la situació. Apareix un noi jove, aprenent de sastre, que vol fer caftans, esplèndids vestits artesans d’una bellesa que impressiona.

    Aquest vestit es converteix en una metàfora del que senten els tres personatges.

    Ja tenim el conflicte i ja intuïm què intenta amagar el sastre.

    No espereu tan escena tòrrida. No espereu la passió desbordada, aquella passió tan vista en el cine, quan la parella es despulla a l’escala, entren al pis i ell l’encasta contra la paret -moviment gens aconsellable sobretot si patim mals d’esquena- i s’acaben de desvestir i arriben a l’habitació i cauen damunt del llit com si fossin sacs de gra. No, aquí tot és més subtil. No es toquen, s’acaronen com deia, em sembla que era Van Manen quan defensava que en educació no toquem, sinó que acaronem perquè tocar és invasiu i acaronar és convidar a una relació que faci brillar la tendresa. Els amants, sigui la parella que sigui, s’acaronen com acaronen els fils i les teles per fer els caftans. S’acaronen amb la punta dels dits com quan agafen les agulles per fer els repunts i amb la mirada. Tendresa, sobretot quan el secret surt a la superfície.

    S’acaronen amb la punta dels dits com quan agafen les agulles per fer els repunts

    Bona i bella història d’amor, un dels temes universals de les belles arts. Una esplèndida contribució a aquest gènere que no ens mostra en gaires ocasions el món àrab, els carrers del Marroc, aquells carrers estrets que seran el paisatge de l’última escena, perquè en les belles històries d’amor sempre hi treu el nas la mort -recordeu els amants de Verona o la pel·lícula “Restless”.

    Els tres intèrprets  -Lubna Azabal, Saleh Bakri i Ayoub Missioui- fan un treball esplèndid com esplèndida i acurada és la direcció d’aquesta, per mi- obra mestra.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    amor cinema crítica opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Sebas Parra, mestre teixidor de complicitats
    Next Article
    Actualitat
    El Saló de l’Ensenyament reforça els serveis d’orientació
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025

    No hi ha comentaris

    1. Martí on març 14, 2023 7:34 am

      Una pel·lícula de gran bellesa, comparteixo tot el que es diu a l’article. Segona pel·lícula de la directora, que a igual que Adam, et fa passar una estona plena d’emocions. Conèixer l’autèntic Marroc. i amb les dues són tres personatges, el triangle, el número perfecte.

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.