Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » “El lloc d’origen del teu fill passa a ser una mica teu quan el coneixes”

    Actualitat
    “El lloc d’origen del teu fill passa a ser una mica teu quan el coneixes”

    Redacciójuny 18, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La directora Alexandra Rozas i Jordi Morató, de la FAPAC, parlant sobre 'Seleme, seleme' amb Josep Carles Rius, director de la Fundació Periodisme Plural
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La directora Alexandra Rozas i Jordi Morató, de la FAPAC, parlant sobre 'Seleme, seleme' amb Josep Carles Rius, director de la Fundació Periodisme Plural
    La directora Alexandra Rozas i Jordi Morató, de la FAPAC, parlant sobre ‘Seleme, seleme’ amb Josep Carles Rius, director de la Fundació Periodisme Plural

    “Arribar a conèixer familiars de la criatura sempre genera una por a la família de perdre-la”, confessava Jordi Morató, pare de cinc criatures, una de les quals una nena adoptada a la Xina. No obstant això, reivindicava que “des del punt de vista de la criatura”, els seus orígens “són part de la seva història i no els els podem manllevar”.

    Aquest pare, membre de la Junta de la federació d’AMPA catalanes Fapac, feia aquestes reflexions arran de la pel·lícula Seleme Seleme, que va projectar El Diari de l’Educació en un cinefòrum aquest dimarts. El documental, obra d’Alexandra Rozas, explica la història del Miquel, el nebot de Rozas, que va ser adoptat a Etiòpia. Un cop a Barcelona, quan va aprendre el català, va començar a explicar coses dels germans que havia deixat al seu país, per sorpresa dels seus pares, que sabien de la seva existència.

    Va ser llavors quan la Irene, la mare adoptiva del Miquel, va decidir viatjar a Etiopia a conèixer els dos germans i l’oncle que els havia criat després de la mort dels seus pares. I va optar per adoptar-los a tots dos per mantenir els tres germans units. “Ha de ser molt difícil saber que el teu fill té germans i no voler portar-los”, considerava Morató durant el col·loqui.

    Sobre el dret dels infants a conèixer la seva història, Rozas, que explica que feia de “tieta-cangur”, comentava que “el Miquel parlava des del principi de l’adopció de la seva vida a Etiòpia, i necessitava conèixer-ho”. Després de dos anys, el nen ja recordava poc de la seva llengua d’origen, però això no va impedir un retrobament molt afectuós amb els seus germans.

    Morató va remarcar la importància de la riquesa cultural d’aquests retrobaments. “Per sort a les nostres escoles hi ha una gran varietat d’orígens, sigui per per adopció o per famílies que han vingut a viure aquí, i això ens enriqueix a tots”, deia. “Quan coneixes el lloc d’origen del teu fill, passa a ser una mica teu, també”, celebrava.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticleUna noció de cultura des del relativisme cultural: necessitem avançar cap a una Escola Antiracista
    Next Article Les impressores 3D, una revolució també a les aules?
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    El 20N i el jovent, més enllà de l’efemèride

    novembre 27, 2025

    Opinió
    El jo en escena. Joves, pressió social i identitat

    novembre 24, 2025

    Opinió
    Coeducació a les escoles bressol: cultivar la igualtat des de la primera infància

    novembre 21, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.